تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: فرش‌های نفیس این استان دارای اصالت رنگ جهانی است که در سبک‌های بختیاری، گبه، یلمه و نایینی و چالشتری تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۹۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 25 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علیرضا جیلان اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری 100هزار بافنده فرش دارد که سالیانه دویست هزار مترمربع فرش تولید می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون برای 35 هزار نفر از این بافندگان کارت شناسایی صادر شده است، افزود: امسال هم یک‌هزار و 185 قالی‌باف دارای کارت شناسایی شده‌اند.
جیلان گفت: 100 هزار بافنده استان بر 50 هزار دار قالی در این استان مشغول به فعالیت هستند.
رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گفت: فرش‌های نفیس این استان دارای اصالت رنگ جهانی است که در سبک‌های بختیاری، گبه، یلمه و نایینی و چالشتری تولید می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه اصالت طرح، دقت در بافت و ثبات رنگ فرش‌های تولیدی این استان شهرت جهانی دارد، ادامه داد: در این استان بیشتر مردم شهرهای شهرکرد، چالشتر، فارسان، باباحیدر، چلگرد، اردل، سامان، اشکفتک، پیربلوط، ارجنک، وردنجان، فرخشهر، بروجن، بلداجی، فرادنبه، شلمزار و بخش شوراب در هنر صنعت فرش دستباف فعالیت می‌کنند.
جیلان طبیعی و گیاهی بودن رنگ‌های فرش استان را از بارزترین شاخص‌های فرش استان اعلام کرد و گفت: برخورداری از نقوش اصیل از دیگر مزیت‌های فرش استان محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار