تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط ریلی این شهرستان با توجه به استقرار صنایع موجود در سفید دشت و صنایع پتروشیمی درحال احداث یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۶۹۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 24 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- خدیجه ربیعی افزود: با توجه به اهمیت توسعه ریلی در سراسر کشور و توسعه ارتباط ریلی با کشورهای همسایه 2 پروژه راه آهن در استان در نظر گرفته شده که یکی از این طرح ها با هدف ارتباط ریلی مراکز استان ها راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: درهمین خصوص در چهارمحال و بختیاری اقدامات به نسبت خوبی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام گرفته و به تازگی با تامین و تخصیص اعتبار 2 هزار میلیارد ریال بخش دیگری از این خط که شهرستان بروجن را به مرکز استان متصل می کند به مناقصه گذاشته شده که عملیات اجرایی آن بزودی انجام می شود.
ربیعی تصریح کرد: ریل 2 خطه اصفهان- چهارمحال و بختیاری- خوزستان دیگر پروژه ریلی استان به شمار می رود که در حوزه فعالیت های راه آهن جمهوری اسلامی قرار دارد و برای اجرای آن به 25 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: مطالعات این طرح از سال 1356 آغاز شده و یک شرکت از کره جنوبی در مرحله فاینانس قرار داشت که به دلیل شرایط بین المللی اخیر فعالیتی ندارد، اما مذاکرات با سایر شرکت ها در دست بررسی است.
ربیعی خاطرنشان کرد: وجود صنایع مهم فولاد، ورق و سیمان در سفیددشت و صنایع دیگر نظیر پتروشیمی تولید پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین با ظرفیت تولید بالا در گردنه حلوایی که هم اینک 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، الزام به ارتباط ریلی نقاط مختلف شهرستان بروجن را دوچندان می کند.
اجرای خط راه آهن اصفهان – چهارمحال و بختیاری - خوزستان در اولویت طرح های امسال وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
با اجرای این طرح ملی، اتصال ریلی استان های مرکزی کشور مانند اصفهان، چهارمحال و بختیاری به خوزستان و آب های آزاد امکان پذیر می شود و تحول بزرگی در زمینه حمل بار و مسافر، کاهش تلفات جاده ای، هزینه حمل و نقل و همچنین صرفه جویی ارزی می شود.
این طرح یکی از مصوبات سفر دولت یازدهم به چهارمحال و بختیاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار