تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ایران طی 10 سال آینده در کشاورزی نوین به قطب تولیدات کشاورزی دنیا تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 22 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در نشست شورای سیاست گذاری و راهبردی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در شهرکرد افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته درعرصه های مختلف به دستاوردهای مهمی دست یافته است.
وی تصریح کرد: اگر علم هسته ای در نظام جمهوری اسلامی رتبه و جایگاه جهانی پیدا نمی کرد، محال بود که ابرقدرت ها حاضر به آمدن پای میز مذاکره با یک کشور خاورمیانه می شدند.
وی نظام جمهوری اسلامی را یک نظامی مقتدر و مظلوم در منطقه عنوان کرد و گفت: کشورهای قدرتمند اقتصادی و نظامی و مستکبر در چهار دهه گذشته برای نابودی نظام اسلامی بیشترین فشارها را بر ما وارد کردند، اما مردم غیور و ولایتمدار ایران با همت و غیرت خود این توطئه آنان را خنثی کردند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: به یقین اگر اقتدار و هشیاری نظام جمهوری اسلامی در منطقه نبود استکبار و صهیونیسم در چند سال گذشته دولت و کشور سوریه را نابود و متلاشی کرده بودند که به لطف خدا امروز شاهد خروج ذلت بار نیروهای آمریکایی از سوریه هستیم.
تقوی، حاکمان کشورهای وهابی و استعمار شده حوزه خلیج فارس را قارون زمان دانست و تاکید کرد: این کشورها به عنوان مهره گماشته استکبار در منطقه هستند که با نام اسلام، تیشه بر ریشه اسلام ناب محمدی می زنند.
وی، فرهنگ استکبارستیزی و استقلال طلبی نظام جمهوری اسلامی را برگرفته از فرهنگ نهضت عاشورا دانست و تصریح کرد: امت اسلامی ایران همان طور که در عرصه های هوافضا، پزشکی و علوم مختلف رتبه جهانی کسب کردند به یقین در اقتصاد و تامین موادغذایی و مایحتاج ضروری مردم که دشمن از آن بعنوان نقطه ضعف استفاده کرده است، بزودی خودکفا خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اقتصاد کشور باید مبتنی بر کشاورزی باشد، زیرا این بخش از استحکام بیشتر و آسیب پذیری کمتری دارد.
وی افزود: اگر اقتصاد کشوری براساس کشاورزی شکل بگیرد از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود و به دلیل درون گرا بودن آسیب های کمتری را نیز متحمل خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی، اقتصاد کشاورزی را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای رسیدن به اهداف خود در این حوزه باید کشاورزی خود را به علم و فناوری روز تجهیز و از هدر رفت منابع در حوزه آب و خاک جلوگیری کنیم.
وی اظهار داشت: باید بهره وری در بخش کشاورزی را بالا ببریم و از روش های سنتی در این حوزه فاصله بگیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار