تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری با مقایسه امکانات مخابراتی استان در سالهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات چشمگیری طی چهار دهه گذشته در این بخش شکل گرفته است.
کد خبر: ۶۸۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 12 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حسن آقایی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 2 هزار و 400 شماره تلفن ثابت در شهرهای شهرکرد و بروجن بصورت غیراتوماتیک فعال بود.
وی ادامه داد: تمام ارتباطات از طریق اپراتور به شهرها، استانها و کشورهای دیگر برقرار می شد و ارتباط بین شهرکرد و دیگر نقاط استان بصورت تک خطه برقرار می شد.
آقایی تصریح کرد: تنها در سال 97 تعداد شماره تلفن های فعال استان به 275 هزار شماره افزایش یافته است.
مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، تعداد شماره تلفن های ثابت نصب شده در استان را 290 هزار شماره عنوان کرد و گفت: هم اینک ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان 30 درصد است که نسبت به استانهای هم ردیف در وضعیت مطلوبتری قرار دارد.
آقایی خاطرنشان کرد: تعداد مراکز تلفنی استان در سال 97 به 165 مرکز رسیده که نسبت به چهار مرکز فعال در سال 57 نشانگر تغییرات چشمگیر در توسعه امکانات مخابراتی است.
وی همچنین تعداد شماره تلفن های همراه فعال در استان را 750 شماره دائمی و ثابت همراه اول برشمرد و افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان 118 درصد است که یکی از بالاترین ضریب نفوذهای کشور را داراست.
آقایی از فعالیت 168 مرکز ارائه دهنده خدمات دیتا ( اینترنت پرسرعت) در استان خبر داد و گفت: هم اینک 68 هزار کد ADSL به مشترکین خدمات رسانی می کند.
مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری طول جاده های تحت پوشش همراه اول در استان را 2 هزار و 100 کیلومتر اعلام و اظهار داشت: در مسیرهای ارتباطی استان در قالب 493 سایت خدمات همراه اول ارائه می شود.
آقایی خاطرنشان کرد: همچنین برای بالا بردن ظرفیت ارتباطات بین شهری در استان حدود 400 کیلومتر فیبرنوری شهری و یک هزار و 400 کیلومتر فیبرنوری بین شهری اجرا شده است.
947 هزار و 763 نفر جمعیت چهارمحال و بختیاری در 9 شهرستان پراکنده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار