تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس اتحادیه قصابان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تا کنون قدرت خرید گوشت توسط مردم حدود 60 درصد کاهش داشته و افزایش قیمت گوشت موجب شد تا مردم بیشتر به سمت گوشت‌های وارداتی رو آورند.
کد خبر: ۶۸۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 12 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اصغر اسماعیلیان اظهار کرد: با واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی امید مردم برای کاهش قیمت و خرید گوشت بیش از گذشته از دست رفت و به جای اینکه شاهد کاهش و تعادل قیمیت گوشت باشیم با روند افزایشی قیمت گوشت، شاهد کاهش شدید قدرت خرید مردم هستیم.
اسماعیلیان خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته گرانی قیمت گوشت سایه بر بازار گوشت قرمز انداخته و بسیاری از اقشار متوسط و رو به پایین جامعه حتی توان خرید یک کیلوگرم گوشت را هم ندارند.
رییس اتحادیه قصابان چهارمحال و بختیاری افزود: مسئولان و متولیان امر ملزم به کنترل و نظارت بر بخش خصوصی و همچنین تعادل‌بخشی قیمت گوشت هستند چراکه ناتوانی مردم در خرید گوشت قرمز به حقیقتی تلخ‌ تبدیل شده است.
وی در ادامه بیان کرد: هزینه‌های حمل و نقل لاشه گوسفند و کشتارگاه و دیگر هزینه‌های جانبی، خود دلیلی دیگری برای افزایش قیمت گوشت به شما می‌رود چراکه هزینه یک گوساله از زمان حمل به کشتارگاه تا تحویل در مغازه 250 هزارتومان و هزینه یک بره برای گذراندن این فرایند حدود 30 هزارتومان آب می‌خورد.
اسماعیلیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت گوشت بره هر کیلو 68 – 70 هزارتومان، گوشت گوساله هر کیلو 65-67 هزارتومان، گوشت مخلوط هر کیلو 65 هزارتومان، صاف کرده 67-68 هزارتومان بوده که حدود یک چهارم  قیمت گوشت، به قیمت بدون استخوان آن اضافه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار