تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از 7200 تا 7300 واحد مسکن مهر در منطقه منظریه شهرکرد، چهار هزار واحد سند تک برگی دریافت کردند، گفت: هنوز حدود سه هزار واحد مسکن مهر در منظریه پایان کار طبقاتی ساختمان و سند تک برگی و تاییدیه استاندارد آسانسور خود را دریافت نکردند که این موارد در حال پیگیری است.
کد خبر: ۶۸۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 08 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم علیرضایی اظهار کرد: طراحی شهری محله منظریه شهرکرد توسط مهندسان مشاور انجام شده و ساختمان‌های آن نیز توسط سازمان نظام مهندسی استان براساس آیین‌نامه‌ و مقرارت ملی طراحی و نظارت شده است.
وی در خصوص ایرادات ساختمانی در مسکن مهر در منطقه منظریه شهرکرد و نارضایتی ساکنان آن، گفت:  گروهی از ساختمان‌ها در این منطقه توسط انبوه سازان و راه و شهرسازی احداث شده که در آنان تمام نیازهای مربوط به سیستم اطفا و اعلان حریق موجود و درحال تکمیل است.
علیرضایی افزود: یک سری از ساختمان‌ها توسط گروه‌های سه نفره در سه طبقه احداث شده که سیستم اطفای حریق آنان در حد نصب یک کپسول آتش‌نشانی بوده که مطابق مقرارت ملی ساختمان کافی است و در نهایت پایان کار نیز برای آنان صادر شده است.
وی تصریح کرد: بخشی از ساختمان‌ها نیز توسط تعاونی‌ها احداث شده است که ایراداتی مانند عدم نصب کپسول آتش‌نشانی در آن‌ها مشاهده می‌شود اما پیش‌بینی رفع این ایرادات در آن‌ها شده زیرا مهندسان ناظر و آتش نشانی زمانی ساختمان را تایید می‌کنند که مقررات ایمنی در آن رعایت شود.
علیرضایی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از پایان‌کارهای طبقاتی ساختمان‌ها در منطقه منظریه شهرکرد صادر نشده زیرا هنوز موفق به اخذ تاییدیه استاندارد آسانسور نشدند که باید از شرکت‌های بازرسی آسانسور گواهی استاندارد دریافت کرده و تاییدیه اتمام کار را نیز از ناظران ساختمان اخذ کنند.
وی ادامه داد: از 7200 تا 7300 واحد مسکن مهر در منطقه منظریه شهرکرد، چهار هزار واحد سند تک برگی دریافت کردند که پیگیری دریافت این امر توسط مالکان و شرکت‌های سازنده ساختمان‌ها صورت گرفته است.
سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اعلام شد پرونده مسکن مهر در منظریه بسته شده و اکثرا پایان کارکلی اخذ کردند اما هنوز حدود سه هزار واحد مسکن مهر در منظریه پایان کار  طبقاتی ساختمان و سند تک برگی و تاییدیه استاندارد آسانسور خود را دریافت نکردند که این موارد در حال پیگیری است.
علیرضایی گفت: مشکلات  مسکن مهر در اکثر شهرهای استان مانند فارسان دیده می‌شود که اداره‌کل راه و شهرسازی درحال پیگیری رفع نواقص جزئی آنان است.
وی بیان کرد: در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، تعداد طبقات بیشتری احداث شده که این امر مسائل را سخت‌تر کرده اما در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت که بنیاد مسکن استان متولی آن بوده است مشکلات در حد سایر شهرهای استان نیست زیرا متقاضیان خودشان زمین را دریافت کرده و اقدام به احداث ساختمان  در حد  دو تا سه طبقه کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار