تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته تا پایان آبان‌ماه سال جاری 750 بیمار مبتلا HIV در استان وجود دارد.
کد خبر: ۶۸۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 04 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- برآوردهای صورت گرفته تا پایان آبان‌ماه سال جاری 750 بیمار مبتلا HIV در استان وجود دارد.
محسن آذری‌پور در همایش روز جهانی مبارزه با ایدز اظهار کرد: برای شناسایی بیشتر مبتلایان به اچ‌آی‌وی استراتژی‌هایی مانند توسعه و افزایش مراکز انجام دهنده تست تشخیص سریع در نظر گرفته شده است که یکی از اهداف انجام این تست، زنان باردار هستند.
وی افزود: یکی از معضلات، بیماران بی‌خانمان و کارتن خواب هستند که به دلیل نحوه زندگی و معاشرت خود، ابتلا به اچ آی وی در آنان بسیار است و باید برای شناسایی این قشر تلاش بیشتری انجام شود و هدف این است که در بیماری افرادی که احیانا به این شکل مبتلا شدند، مداخله شود.
آذری‌پور ادامه داد: اکنون در استان مطابق برآوردها تا پایان آبان‌ماه امسال 750 بیمار مبتلا به HIV وجود دارد که از این تعداد 51 نفر زنده، 47 نفر تحت مراقبت، 45 نفر تحت درمان و 45 نفر سنجش بار ویروسی و 42 نفر پاسخ درمانی مناسب دریافت کردند که فاصله زیاد میان موارد مبتلا شده و 51 مورد زنده نشان می‌دهد که باید تمام دست‌اندکاران وظایف خود به نحو مطلوب انجام دهند تا از انتقال ناخواسته این بیماری به دیگران جلوگیری شود.
آذری‌پور با بیان اینکه در استان تاکنون 105 نفر بیمار HIV اعم از فوتی، مهاجرت کرده و شناسایی نشده وجود دارد، تصریح کرد: در شهرکرد 41 مورد که 17 مورد آنان فوت شده، 19 مورد در قید حیات و مابقی مهاجرت کرده و شناسایی نشده هستند.
وی اضافه کرد: فارسان با تعداد 28 نفر بیشترین آمار مبتلایان به ایدز را در استان دارد که از این تعداد 10 مورد فوتی، 15 زنده و مابقی مهاجرت و شناسایی نشده هستند.
معاون فنی مرکز بهداشت استان بیان کرد: با وجود جمعیت زیاد لردگان متاسفانه شناسایی بیماران HIV در این شهرستان اندک بوده و باید برای شناسای این افراد تلاش بیشتری صورت گیرد و در شهر بن نیز هیچ فعالیتی برای شناسایی بیماران HIV انجام نشده که لازم است این امر محقق شود.
آذری‌پور تاکید کرد: به طور کلی 52 درصد بیمارن HIV در استان در قید حیات، 37 درصد فوت شده، 10 درصد مهاجرت کرده و یک درصد شناسایی نشدند.
وی در خصوص راه‌های انتقال بیماری HIV، گفت: به دلیل مهاجرت نیروی کار به کشورهای حوزه خلیج فارس، این افراد از طریق اعتیاد تزریقی و یا ارتباط محافظت نشده جنسی به این بیماری مبتلا شدند و ناخواسته و بدون اطلاع از بیماری دیگران را مبتلا کردند.
آذری‌پور خاطرنشان کرد: برخلاف کشور که از ابتدا راه انتقال از طریق اعتیاد تزریقی پرررنگ بود و پس از آن ارتباط جنسی راه انتقال به بیماری  HIV است در استان از ابتدا راه انتقال ارتباط جنسی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار