تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از مهاجرت 90 هزار پرنده به تالاب‌های بین‌المللی این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 04 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی اظهار کرد: از اواسط مهرماه امسال، 90 هزار پرنده به تالاب‎های بین‌المللی گندمان و چغاخور چهارمحال و بختیاری مهاجرت کردند.
وی با اشاره به مهاجرت پرندگان با شروع فصل سرما از سیبری، آسیای میانه، ترکیه و مناطق شمال کشور به تالاب‌های چهارمحال و بختیاری، افزود: زمستان گذرانی این پرندگان مهاجر تا یخ زدن کامل تالاب‌ها یا اوایل فصل بهار در استان ادامه می‌یابد.
احمدی عنوان کرد: این پرندگان از ۳۵ گونه‌ پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل خانواده اردک‌ها، کشیم‌ها، خوتکاها، اگرت، حواصیل و فلامینگو‌ها هستند.
وی ادامه داد: نبود آلودگی آبی و امنیت مکانی از دلایل زمستان گذرانی پرندگان در این منطقه است.
تالاب بین‌المللی چغاخور با مساحت 2430 هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان و نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری، و در فاصله ۳۶ کیلومتری تالاب بین المللی گندمان قرار دارد.
تالاب بین‌المللی گندمان نیز با 1070 هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در جنوب غربی شهر گندمان در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور و فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار