معاون هواشناسی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود بارندگی‌های نرمال از ابتدای سال زراعی جاری در استان، کمبود بارندگی همچنان در سرشاخه‌های زاینده‌رود و کارون ادامه دارد.
کد خبر: ۶۷۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 13 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره گفت: میزان بارش‌ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در شهرکرد 35 میلی‌متر، در بروجن 15 میلی‌متر، در کوهرنگ 97 میلی‌متر، در لردگان 66 میلی‌متر، در سامان 36 میلی‌متر، در فرخشهر 32 میلی‌متر، در بلداجی 28 میلی‌متر، در دزک 41 میلی‌متر، در آورگان 30 میلی‌متر، در مالخلیفه 60 میلی‌متر، در فارسان 39 میلی‌متر، در اردل 73 میلی‌متر، در بن 30 میلی‌متر، در سورشجان 34 میلی‌متر بوده است.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در استان 55 میلی‌متر بوده است، افزود: این مقدار نسبت به میانگین بلندمدت 11 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه کمبود بارندگی همچنان در سرشاخه‌های زاینده‌رود و کارون ادامه دارد، اضافه کرد: میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری در مقایسه با میانگین بلند مدت سالیانه در ایستگاه کوهرنگ 29 درصد، در بروجن 24 درصد، در بلداجی 11 درصد و در آورگان 30 درصد کاهش داشته است.
 قطره با بیان اینکه بر اساس داده‌های هواشناسی سیستم بارشی از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده در استان فعالیت می‌کند، ادامه داد: طی این مدت برای هوای استان افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و در برخی نقاط مرتفع و گردنه‌ها بارش باران و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار می‌رود با فعالیت این سامانه در لردگان، فلارد، شمال اردل و کوهرنگ احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه صبح امروز شهرکرد با دمای منفی سه درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان‌ها در کشور بود، افزود: دمای هوا تا فردا بین یک تا دو درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت، با ورود سامانه بارشی شاهد افزایش دمای هوا و از روز شنبه هفته جاری کاهش دما در استان خواهیم بود.
قطره اضافه کرد: با افزایش دما از روز چهارشنبه عمده بارش‌ها به صورت باران خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار