تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون حقوقی ، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش فرهنگ و هنر نباید 'جشنواره زده' شود و بهتر است برخی از جشنواره ها در استانها منسجم شود.
کد خبر: ۶۷۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 13 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سیدهادی حسینی در نشست با هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان بروجن افزود: برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری و یکپارچه سازی برنامه ها، پیشنهاد می شود هفته فرهنگی در هر شهرستان برگزار شود.
به گفته وی، هنرمندان و فعالان فرهنگی با همکاری دستگاه های فرهنگی هر شهرستان با محوریت فرمانداری ها در هفته فرهنگی هنر مختص هر شهرستان را برجسته سازی کنند.
وی در پاسخ به سوال هنرمندان که با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستند، افزود: برای جبران کمبود فضاها باید برنامه ریزی شود تا فضاهای عمومی در اختیار تمام هنرمندان و فعالان فرهنگی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: به طور مثال اگر آموزش و پرورش در شهرستانی فضای مازاد دارد، می تواند آن را در ساعات بعد از ظهر در اختیار هنرمندان قرار دهد.
به گفته وی، برای تقویت فعالیت های فرهنگی در شهرستان ها باید به سمت فرهنگ محله محور رفت و از ظرفیت های فرهنگی هر محله استفاده کرد.
حسینی تاکید کرد: چنانچه فضای مازاد فرهنگی در شهرستانها وجود داشته باشد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را برای استفاده هنرمندان تجهیز خواهد کرد.
این مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تقویت بخش های فرهنگی اظهار داشت: فرهنگ یک زیرساخت برای کشور است و اگر کشوری در حوزه فرهنگی پیشرفت کند در همه حوزه ها پیشرفت می کند.
به گفته وی، اگر فرهنگ توسعه یابد، در مصرف آب، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، تولید محصول و بخش های دیگر هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.
حسینی تاکید کرد: بخش فرهنگی را نمی تواند به حالت ایستا درآورد و آمریکا و دشمنان ایران نمی توانند با فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی مبارزه کنند.
وی، تجهیز و تخصیص اعتبار به انجمن های فرهنگی و هنری و کانون های قرآنی در شهرستان ها را مهمترین اولویت این وزارتخانه عنوان کرد.
حسینی، تشکل های فرهنگی و هنری را یکی از دو بال اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: این انجمن ها و تشکل ها باید نسبت به گذشته تقویت شوند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر دو روز به چهارمحال و بختیاری در شهرستانهای مختلف استان حضور یافت و از نزدیک با هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری شهرستانها به گفت و گو پرداخت و مطالبات هنرمندان و انجمن ها را مورد بررسی قرار داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار