مدیر کل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر کل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به پدافند غیرعامل در ضوابط و مقررات ملی ساختمان توصیه نیست الزام است.
کد خبر: ۶۷۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 05 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- احسان امانی در همایش اصول مبانی مکان‌یابی زیر ساخت‌های حیاتی شهری با اشاره به اینکه مبحث 21 ضوابط و مقررات ملی ساختمان شامل چهار حوزه سازه، معماری، تأسیسات مکانیکی و برقی است، گفت: در این چهار حوزه رعایت پدافند غیرعامل توصیه‌ای نیست و باید به صورت الزام به آن پرداخته شود.
مدیر کل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس قانون پروژه‌های ملی خصوصاً طرح‌های عمرانی برای کسب ردیف اجرا مستلزم به کسب پیوست محیط زیست و پدافند غیرعامل هستند.
وی با بیان اینکه مخاطرات با ریشه طبیعی بحران و با ریشه انسانی در حوزه پدافند غیرعامل قرار می‌گیرند، اضافه کرد: در این حوزه باید اقداماتی انجام داد که از مخاطرات انسانی مصمون بود، در صورت وجود آسیب صدمات را به حداقل رساند.
مدیر کل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیرعامل باید به دو بخش زیربنایی و خدماتی توجه شود، ادامه داد: در این دو بخش باید تأسیسات تولید و انتقال انرژی مانند نفت، گاز، مراکز خدماتی مانند فرودگاه‌، بیمارستان، ادارات دولتی و ارگان‌های نظامی در اولویت قرار بگیرند.
گفتنی است؛ پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار