تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از تولید و برداشت 95 کیلوگرم زعفران مرغوب طی سال جاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۷۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 29 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی میزان برداشت زعفران در سال زراعی گذشته را 60 کیلوگرم دانست و اظهار داشت: با توجه به آموزش و اصلاح در پیازچه، محصول امسال مرغوب تر از سال قبل است.
وی سطح اراضی زیر کشت زعفران استان طی سال جاری را 190 هکتارعنوان و متوسط برداشت را 4 کیلوگرم در هر هکتار اعلام کرد.
شیرانی با اشاره به درآمدزایی 6 میلیارد و 650 میلیون ریالی محصول تولیدی زعفران تصریح کرد: در زمان برداشت زمینه اشتغال موقت 50 نفر در هر هکتار فراهم می شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از بسته بندی و صدور بیش از 80 درصد از محصول زعفران تولیدی استان به استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: زعفران تولیدی این استان بدلیل کیفیت مطلوب با برند استان یاد شده به خارج از کشور صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی سازمان جهادکشاورزی توسعه و رونق کشت گیاهان دارویی و کم آب است، تاکید کرد: اعطای تسهیلات کم بهره به روستائیان برای تغییر الگوی کشت محصول کم آب و پربازده در دستور کار است.
بخش عمده تولید و کشت زعفران استان در شهرستان های فارسان، کیار و بن در این استان است.
بیش از 66 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی، باغبانی و زراعت اشتغال دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار