مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: مأموران یگان حفاظت لاشه‌ 2 رأس میش وحشی و 2 قطعه کبک را در منطقه حفاظت شده شیدا از متخلفان شکار غیرمجاز ضبط کردند.
کد خبر: ۶۷۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ 29 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری؛ شهرام احمدی گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان با شناسایی متخلفان و پس از تعقیب و گریز طی دو عملیات جداگانه، لاشه دو رأس میش وحشی و ادوات شکار را از دو نفر متخلف در منطقه حفاظت شده شیدا کشف و ضبط کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: متخلفان که با استفاده از تاریکی هوا و تیراندازی مستقیم به مأموران توانستند متواری شوند، شناسایی شدند و هم اکنون تحت پیگرد قانونی هستند.
 وی اضافه کرد: در عملیاتی دیگر در حاشیه این منطقه حفاظت‌شده از دو نفر متخلف دو قبضه اسلحه غیرمجاز شکاری، لاشه‌ دو قطعه کبک و سایر ادوات شکار منطقه کشف و ضبط شد.
احمدی با اشاره به اینکه یک نفر از متخلفان این عملیات نیز متواری شده است، گفت: هویت این متخلف سابقه‌دار نیز توسط مأموران مشخص شده است و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: متخلف دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
وی اضافه کرد: بر اساس بند الف ماده ۶ قانون، مجازات قاچاق اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، هر کس به‌طورغیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل کند به حبس از 91 روز تا 6 ماه و یا جزای نقدی تا سقف 20 میلیون ریال محکوم خواهد شد، همچنین هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان وحشی، بدون داشتن مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست غیرقانونی بوده و پیگرد قضایی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار