تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای همزمان با هفته تربیت بدنی در 2400 مدرسه استان آغاز شد.
کد خبر: ۶۷۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 28 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- خدایار قاسم‌پور با اشاره به وجود حدود 15 میلیون جمعیت دانش‌آموزی در سطح کشور، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری از این تعداد پنج میلیون نفر در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت خواهند کرد.
وی افزود: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری، المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای با قوت و قدرت بیشتری برگزار خواهد شد و اختتامیه این المپیاهای ورزشی در دهه مبارک فجر خواهد بود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با بیان اینکه حدود 202 هزار دانش‌آموز در تمام مقاطع در مدارس استان تحصیل می‌کنند، تاکید کرد: امسال از این تعداد 110 هزار نفر در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت خواهند کرد.
وی تاکید کرد: اعتبارات، امکانات و تجهیزات ورزشی به تمام مدارس استان ارسال شده و تاکید شده تا تمام دانش‌آموزان استان در این رقابت‌ها شرکت کنند و مدارس نیز این المپیادها را برگزار می‌کنند.
قاسم‌پور گفت: با وجود اینکه برخی مدارس معلم تخصصی درس تربیت بدنی ندارند، تاکید شده است تا مدیر آموزشگاه با همکاری معلمان پایه آموزشگاه که آموزش‌های ضمن خدمت تخصصی تربیت بدنی در تابستان گذشته دریافت کردند، به برگزاری المپیادها کمک کنند.
وی بیان کرد: ما خود را موظف می‌دانیم که تحرک و پویایی و شور و نشاط را وارد مدرسه کنیم به همین منظور در کنار المپیادهای دورن مدرسه‌ای با ورزش صبحگاهی هر روز به استقبال دانش آموزان می‌رویم و در طرح حیات پویا از کمترین زمان موجود برای حرکت و پویایی دانش‌آموزان استفاده می‌کنیم.
قاسم‌پور ادامه داد: علاوه بر این، تمام دانش‌آموزان در ساعت درس تربیت بدنی شرکت کرده و فعالیت‌های ورزشی را انجام می‌دهند.
وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت تحرک فیزیکی دانش‌آموزان و اینکه حرکات آنان در یک کلیشه صورت می‌گیرد و زندگی شهرنشینی اجازه تحرک را به دانش‌آموزان نمی‌دهد در مدارس به موضوع تحرک دانش‌آموزان اهمیت داده شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: این رقابت‌ها در رشته‌هایی که مدارس امکان برگزاری آن را دارند، برگزار می‌شود.
قاسم‌پور با تاکید بر اینکه در حال ساختارمند کردن استعدادیابی در میان دانش‌آموزان هستیم، افزود: به اداره‌کل ورزش و جوانان استان پیشنهاد دادیم برای جلوگیری از موازی کاری، مسابقاتی که در سن دانش‌آموزی برگزار می‌شود با حضور استعدادیاب‌های اداره‌کل ورزش و جوانان باشد تا تیم‌های خود را از تیم‌های دانش‌آموزی انتخاب کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: آمادگی داریم تا مسابقات ورزش دانش‌آموزی را به صورت مشترک با اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار کنیم.
وی با اشاره به وجود 600 معلم تخصصی درس تربیت بدنی در استان، بیان کرد: معلمان درس تربیت بدنی در استعدادیابی تخصص دارند.
قاسم‌پور خاطرنشان کرد: بال پرواز ورزش قهرمانی کشور، ورزش مدارس است و از دل مدارس استعدادهای برتر می‌توانند شناسایی و شکل گیرند و به تیم‌های برتر معرفی شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار