معاون دادگستری چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری از افزایش چشمگیر تصادفات رانندگی در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 22 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم چهارمحال و بختیاری سید محمد موسوی، گفت: این استان به علت داشتن موقعیت کوهستانی دارای نقاط حادثه‌خیز متعدد است؛ به همین دلیل رفع نقاط حادثه‌خیز مورد توجه قرار گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: برای کاهش سوانح جاده‌ای در این استان، درصدد اصلاح این نقاط هستیم.
وی تشریح کرد: در حال حاضر 49 نقطه حادثه‌خیز برون‌شهری در چهارمحال و بختیاری شناسایی‌شده است که باید با اختصاص اعتبارات، این نقاط حادثه‌خیز رفع شوند.
موسوی با اشاره به افزایش 77 درصدی تصادفات رانندگی در شش‌ماهه نخست سال 97 نسبت به پنج سال گذشته در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: استان در سال‌های قبل از لحاظ کاهش تصادفات جزء استان‌های برتر بوده و افزایش چشمگیر در شش‌ماهه نخست امسال باید مورد بررسی قرار گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در ادامه سخنان خود دلایل افزایش تصادفات رانندگی را برشمرد و تشریح کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، وجود نقاط حادثه‌خیز، خطای انسانی ازجمله خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان، نداشتن تمرکز کافی، بی‌توجهی به خطوط، رعایت نکردن فاصله مجاز، عبور از چراغ قرمز و بی‌تجربگی رانندگان از عوامل مؤثر در تصادفات رانندگی است.
وی با اشاره به ایجاد باندهای تصادفات ساختگی به قصد گرفتن دیه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با این نوع کسب و کار نامشروع برخورد قاطع می‌کند.
موسوی عنوان کرد: سهم چهارمحال و بختیاری از حق بیمه‌هایی که به‌صورت متمرکز در کشور برای کاهش تصادفات اختصاص می‌یابد، مجدانه پیگیری شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به لزوم به‌کارگیری راهکارهای کاهش تصادفات گفت: آموزش قوانین و مقررات مرتبط با حوزه بیمه شخص ثالث، نحوه اجرای مطلوب ماده 50 قانون بیمه شخص ثالث، نصب تجهیزات الکترونیکی در محور جاده‌ها توسط شرکت‌های بیمه‌گر، تهیه بروشور در رابطه با آموزش فرهنگ بیمه و شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز مواردی است که در کاهش تصادفات مؤثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار