معاون شرکت آب و فاضلاب شهری استان خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خرید تجهیزات کاهنده مصرف آب برای اماکنی مانند مدارس و ادارات که مصرف آب بیشتری دارند، نیز از اقداماتی است که در راستای مدیریت مصرف آب انجام می‌شود، گفت: از اعتبارات مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، حدود 100 میلیون تومان به این امر اختصاص یافته و اکنون در حال خرید این تجهیزات هستیم تا در سال جاری در سطح استان نصب شوند.
کد خبر: ۶۷۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 21 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مسعود ترابیان اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری استان به حدود 40شهر خدمات آب و فاضلاب ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه بارندگی در استان در سال گذشته مطلوب نبود و شاهد کمبود بارش بودیم، افزود: از پاییز سال گذشته برای آبرسانی به شهرهای بروجن، فرادنبه، سفید دشت، فرخشهر، شهرکرد و سردشت که مشکل تامین آب داشتند، برنامه‌ریزی کردیم.
ترابیان تصریح کرد: در شهر فرادنبه زون‌بندی شبکه توزیع آب، حفر یک حلقه چاه به عمق 288 متر با آبدهی مناسب انجام شد که با این اقدامات در تابستان امسال این شهر با مشکل آب روبرو نشد.
وی در ادامه بیان کرد: در شهر بروجن نیز مانیتورینگ اطلاعات و زون بندی و مدیریت فشار شبکه توزیع آب، تامین آب و ساخت مخزن پنج هزار متر مکعب برای ذخیره‌سازی آب و مدیریت بهتر آن انجام شد.
ترابیان تاکید کرد: در شهر شهرکرد نیز مطالعات مهندسی مجدد شبکه توزیع آب به روز شد و به زودی زون بندی شبکه توزیع آب آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه شهر فرخشهر نیز از دو سال گذشته با بحران آب مواجه شده است، افزود: با مدیریت فشار و زون‌بندی شبکه توزیع آب و جا به جایی یک حلقه چاه، اکنون مشکلی در این شهر وجود ندارد.
ترابیان با بیان اینکه اکنون ما با حداقل آب موجود در حال مدیریت این منبع ارزشمند هستیم، گفت: جمعیت روز به روز در حال افزایش است و مصرف آب رو به افزایش و در این شرایط مطابق گفته کارشناسان خشکسالی موجود ادامه خواهد داشت و حتی اگر امسال بارندگی در حد نرمال باشد، چیزی از کمبودها را جبران نمی‌کند و باید 15 تا 20 سال بارندگی به حد نیاز صورت گیرد تا کمبود فعلی جبران شود لذا استان نیاز به یک تامین آب پایدار از پروژه بن – بروجن دارد.
وی اظهار کرد: شهر سامان نیز سال گذشته با بحران آب مواجه بود اما امسال بحرانی نداشت زیرا بهسازی آبگیر شهر سامان، اجرای خط انتقال آب از تصفیه خانه به مخازن ذخیره شهر و انجام مطالعات زون‌بندی صورت گرفت و به زودی اجرا می‌شود.
ترابیان تصریح کرد: در شهر هفشجان نیز برای مدیریت بهتر آب و جلوگیری از به وجود آمدن بحران در اثر شرایط ناخواسته ( مانند خشک شدن یکباره چاه)، مطالعات زون‌بندی انجام شده و در حال اجرا است.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری خاطرنشان کرد: شهر سردشت نیز اکنون به شکل سیار آبرسانی می‌شود و پروژه تامین آب منطقه سردشت از طریق چشمه آتشگاه و توسط شرکت آب و فاضلاب شهری استان به میزان انتقال آبی معادل 100 لیتر بر ثانیه در دست اقدام است و علاوه بر این در حال برنامه‌ریزی و استقرار دستگاه برای حفر یک حلقه چاه در این منطقه هستیم.
وی با اشاره به تعویض کنتورهای خراب مشترکین و شناسایی انشعابات غیرمجاز و غیرقانونی که بیشتر در شهر بروجن وجود داشت، خاطرنشان کرد: این مهم با کمک دستگاه قضایی صورت گرفته و از اقدامات انجام شده در سال جاری به منظور مدیریت مصرف آب در خشکسالی موجود است.
ترابیان با اشاره به اینکه خرید تجهیزات کاهنده مصرف آب برای اماکنی مانند مدارس و ادارات که مصرف آب بیشتری دارند، نیز از اقداماتی است که در راستای مدیریت مصرف آب انجام می‌شود، گفت: از اعتبارات مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، حدود 100 میلیون تومان به این امر اختصاص یافته و اکنون در حال خرید این تجهیزات هستیم تا در سال جاری در سطح استان نصب شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار