تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور پيشگيري از آلودگي آب و خاك در راستاي حفاظت از محيط زيست پنج شهرك صنعتي در چهارمحال و بختياري، مجهز به تصفيه‌خانه‌ فاضلاب شدند.
کد خبر: ۶۶۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 14 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علیرضا شفیع‌زاده با اشاره به وجود 21 شهرک صنعتی در استان، اظهار کرد: حدود 590 واحد توليدي در 5 شهرك‌ صنعتي شهركرد، بروجن، سامان1، سامان 2 و كوهرنگ تحت پوشش تصفيه‌خانه‌ي فاضلاب هستند.
وی افزود: تصفیه‌خانه‌های مذکور طي سال‌های مختلف با اعتباري حدود 160 ميليارد ريال در اين 5 شهرك صنعتي احداث و مورد بهره‌برداري واقع شدند.
شفیع‌زاده به تشريح عملكرد اين تصفيه‌خانه‌ها پرداخت و بيان كرد: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شهرکرد قابليت پذیرش 1500 متر‌مکعب فاضلاب تولیدی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتي در شبانه‌روز را دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد : تصفیه‌خانه‌هاي فاضلاب در شهرک‌هاي صنعتی بروجن، كوهرنگ و سامان 1 و 2 نيز به ترتیب 1200 مترمكعب در شبانه روز ، 100 مترمكعب در شبانه روز و 600 مترمکعب درشبانه روز از فاضلاب توليدي واحدهاي مستقر را مي‌پذيرند.
شفیع‌زاده خاطرنشان کرد: به منظور کنترل کیفیت روند کار، تصفیه‌خانه‌هاي مذكور به آزمایشگاه‌های مستقل تجهيز هستند و آزمایش‌های متعددي توسط نیروی متخصص و راهبر به صورت روزانه بر روی فاضلاب ورودی و پساب خروجی آنها صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: بر اساس نتايج حاصله از آزمايشگاه معتمد محيط زيست، پساب تصفيه‌شده‌ فاضلاب در شهرك‌هاي صنعتي از نظر فاكتورهايPH ، BOD ،COD  و TSS مشمول استانداردهاي لازم براي مصرف در كشاورزي و صنعت است.
شفیع‌زاده گفت: پساب استحصالي از شهرك‌هاي صنعتي شهركرد و بروجن براي آبياري فضاي سبز، كاشت درختان غير مثمر مانند گل‌محمدي و سپيدار و همچنين ورود به چرخه‌ استفاده‌ مجدد در صنعت كاربرد دارد كه اين امر با توجه به بحران كم‌آبي در سطح استان، بسيار حايز اهميت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار