رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه از رشته‌های مهارتی مورد استان مانند نساجی و مرمت سنگ‌های قیمتی با وجود درصد بالای اشتغال استقبالی نمی‌شوند.
کد خبر: ۶۶۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 10 October 2018
 به گزارش تابناک شهرکرد- فرید براتی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی از سال 82 در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد، گفت: تاکنون این دانشگاه در استان 20 هزار فارغ‌التحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی داشته است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار دانشجوی فعال در مراکز این دانشگاه در استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: 134 کد رشته در این مراکز وجود دارد که از این تعداد 75 کد فعال است.
وی با اشاره به اینکه با دستور رئیس جمهور پنج مرکز خصولتی در استان به کار خود خاتمه دادند، اضافه کرد: دو مرکز نیز به دلیل تخلف آموزشی مجوزشان باطل شد و اکنون هفت مرکز علمی کاربردی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
براتی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد مراکز خصولتی به بخش خصوصی واگذار شوند یا رشته‌های خود را به سایر مراکز انتقال دهند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کارآفرینی در مراکز افق پیش‌روی این دانشگاه است، گفت: در حال حاضر در مراکز صنعتی مانند تولید روغن، ام دی اف و ماهیان سردآبی به آموزش دانشجویان مشغول هستیم.
 براتی با اشاره به اینکه سهم مهارتی دانشگاه علمی و کاربردی از بودجه عمومی بسیار ناچیز است، اضافه کرد: در حال حاضر سهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای از بودجه عمومی 800 میلیارد تومان و سهم دانشگاه علمی و کاربردی 20 میلیارد تومان است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این تخصیص ناچیز بودجه به این دانشگاه در حالی است که در اکثر مراکز صنعتی و تولیدی کشور مانند خطوط هوایی و نفت، تنها دانشجویان علمی کاربردی در حال آموزش هستند.
 وی با بیان اینکه میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهارتی بسیار بالاتر از رشته‌های عمومی است، گفت: درحال حاضر بیشترین آمار اشتغال در بین دانشجویان رشته جوشکاری و کمترین آمار اشتغال در فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی مانند حقوق و حسابداری است.
براتی افزود: متأسفانه از رشته‌های مهارتی مورد نیاز استان مانند نساجی و مرمت سنگ‌های قیمتی با وجود درصد بالای اشتغال استقبالی نمی‌شوند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در راستای مهارت افزایی فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها دوره‌های تخصصی در دانشگاه علمی کاربردی اجرا می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر برگزاری این دوره‌ها در خوزستان به عنوان پایلوت اجرا می‌شود و در استان نیز برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی برای برخی رشته‌های دانشگاه مادر در حال بررسی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار