تابناک چهارمحال وبختیاری- نشست مسئولان ورزش بانوان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های منطقه 5 کشور برگزار و بر ظرفیت عظیم بانوان در مدال‌آوری مسابقات ورزشی تأکید شد و همچنین مشکلات بانوان در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۶۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 09 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- نشست مسئولان ورزش بانوان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های منطقه 5 کشور برگزار شد.
در این نشست برخی از مسئولان ورزش بانوان از استان‌های پنج‌گانه و نواب رئیس‌های بعضی از هیأت‌های ورزشی چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.
نگار افشین در این نشست با اشاره به اینکه استان‌های منطقه 5 در برخی رشته‌های ورزشی با یکدیگر مشترک هستند، گفت: اولین کمپ ووشو بانوان در بهبهان برگزار شد و از همه استان‌ها بانوان ووشوکار در آن حضور داشتند.
دبیر شورای ورزش بانوان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های منطقه ۵ کشور با طرح آمایش سرزمینی به‌عنوان یک فاکتور راهبردی در ورزش بانوان اشاره و افزود: یکی از اهداف این ‌طرح برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در حوزه ورزش است.
وی با بیان اینکه بهترین حالت آن است که برنامه‌ها در حوزه ورزش بانوان بر اساس تقویم ورزشی برنامه‌ریزی شود، عنوان کرد: سطح مدال‌آوری بانوان در رشته‌های مختلف از نسبت به مردان بهتر و بعضاً بیشتر بوده است.
در ادامه این نشست حمید کریمی با بیان اینکه ورزش بانوان اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد به‌صورت جدی آغاز به کار کرد، گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که بانوان به‌شدت با فقر حرکتی مواجه بودند، همچنین در ورزش قهرمانی هم دچار مشکلات فراوانی پیش رو داشتند.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروز ورزش به یک زبان مشترک در دنیا تبدیل شده که پیام کشورها را به جهان مخابره می‌کند، افزود: ضرورت‌های ایجاب شده باعث شد تا به ورزش بانوان توجه شود و بانوان به دلیل انرژیک بودن توانستند در این حوزه موفق و اثربخش باشند.
کریمی با تأکید بر اینکه زنان هم در میدان اجرا و هم مدیریت ورزش بانوان باید فعال باشند، عنوان کرد: بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا بیشترین تقدیر از بانوان صورت گرفت اما باید در نظر گرفت ورزش بانوان بدون برنامه‌ریزی و چشم‌انداز نمی‌تواند موفق باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار