تابناک چهارمحال وبختیاری- محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: در فصل پاییز به دلیل سرمای هوا بیماری‌های عصبی بیشتر خود را نشان می‌دهند که استفاده از گیاه دارویی «توتنک» برای مقابله با این بیماری‌ها توصیه می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 08 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمدامین افراد اظهار کرد: طبق روایات لازم است در فصل پاییز خود را از بادها بپوشانید، نسیم فصل پاییز با بهار و تابستان متفاوت است، وزیدن باد فصل پاییز موجب خشک شدن درختان می‌شود که همین تاثیر را مستقیما بر روی انسان‌ها می‌گذارد.
وی افزود: هوای فصل پاییز سرد و خشک است که همین امر موجب حساسیت‌های فصلی، خشکی پوست، عفونت سینوس‌ها و سرماخوردگی می‌شود، هر چه هوا خشک‌تر باشد سینوس‌ها بیشتر ملتهب می‌شوند، بنابراین شب‌ها به هیچ وجه نباید از غذاهایی با طبع سرد مصرف کرد.
افرا گفت: خوردن انار، به و سیب لبنانی برای مزاج سرد و خشک مناسب هستند، همچنین خوردن گوشت گاو و گوساله در این فصل توصیه نمی‌شود و بهتر است از گوشت شتر، شترمرغ و بلدرچین به دلیل طبع گرم آن‌ها استفاده کرد.
وی ادامه داد: ضماد کردن و ماساژ ناف و ابرو با روغن شترمرغ نیز مانع خشکی پوست می‌شود.
محقق طب اسلامی در استان بیان کرد: خوردن ادویه‌جات گرم از جمله گلپر به همراه غذاهای آبکی از جمله آش رشته و آش‌هایی که با ادویه‌جات گرم مانند زنجبیل، دارچین و گلپر پخت می‌شوند در جلوگیری از سرماخوردگی موثر هستند و خوردن آن‌ها نیز توصیه می‌شود.
وی اضافه کرد: حجامت عام فصل پاییز فوق‌العاده مهم بوده و لازم است بعد از حجامت از آب انار به دلیل کمک به پاکسازی بدن، استفاده کرد.
افرا توصیه کرد: بهتر است برای جلوگیری از خشک شدن سینوس‌ها از روغن بنفشه استفاده کرد به طوری که شب‌ها و صبح‌ها یک قطره از این روغن در بینی چکانده شود.
وی گفت: در این فصل لازم است به جای نوشیدن چای از دم‌نوش‌های زنجبیل، به لیمو، بهار نارنج، پونه، به و سیب به دلیل عفونت‌زایی بسیار قوی، از آن‌ها استفاده شود.
افرا با اشاره به اینکه در مجموع آب سرد مضر است و نوشیدن آن در فصل پاییز به کبد و کلیه‌ها آسیب جدی وارد می‌کند، تصریح کرد: توصیه می‌شود در میان وعده‌ها از نوشیدنی‌های گرم استفاده شود، همچنین برای سم‌زدایی بدن از آب نیمه گرم، عسل، آبلیمو و مقدار کمی سیر استفاده کرد.
وی بیان کرد: پودر گیاه «کندش» عفونت‌زای مناسب برای سینوس‌ها است، زمانی که فرد از این پودر در داخل بینی استفاده می‌کند شروع به عطسه کرده و این امر موجب خروج رطوبت از مخاط و جلوگیری از آبریزش بینی خواهد شد.
افرا خاطرنشان کرد: در این فصل به دلیل سرمای هوا بیماری‌های عصبی بیشتر خود را نشان می‌دهند و سرمای هوا موجب سرماخوردن کلیه‌ها و تکررر ادرار می‌شود و این امر به مثانه آسیب وارد می‌کند که استفاده از گیاه دارویی «توتنک» توصیه می‌شود، به این روش که یکی دو دانه از دانه‌های گیاه دارویی توتنک صبح، ظهر و شب استفاده شود زیرا موجب خروج سرما از بدن و جلوگیری از عصبانیت و بسیاری از بیماری‌های دیگر خواهد شد.
برچسب ها: زنجبیل ginger
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار