رئیس سازمان فضای سبز شهرداری شهرکرد تاکید کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: به ازای هر بار جاری شدن غیرمتعارف آب که بر اثر کوتاهی صورت گرفته باشد قبض‌های جریمه برای پیمانکار مربوطه صادر و این جریمه‌ها همان زمان اعمال می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 07 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد، مدتی است گزارشات متعدد مردمی و مشاهدات عینی خبرنگاران حاکی از آن است که در برخی از مناطق شهرکرد دیده شده که  در زمان آبیاری فضای سبز در برخی از نقاط مقداری آب هدر می‌رود؛ این موضوع را شهرداری پیگیری کردیم.
مجید جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: هدر رفت آب در زمان آبیاری فضای سبز ممکن است عمدی، سهوی و یا به دلایل مختلف دیگری همچون وزش باد در فصل پاییز و ... باشد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد به پیش‌بینی تدابیر بازدارنده برای حفظ منابع آب در زمان آبیاری فضای سبز شهری اشاره کرد و افزود: به ازای هر بار جاری شدن غیرمتعارف آب که بر اثر کوتاهی صورت گرفته باشد قبض‌های جریمه برای پیمانکار مربوطه صادر و این جریمه‌ها همان زمان اعمال می‌شود.
وی با بیان اینکه مشکل هدررفت آب در آبیاری فضای سبز در دو بخش از سال یکی در زمان فصل بهار به دلیل روشن شدن چاه‌های آب کشاورزی و در فصل پاییز به دلیل وزش شدید باد تشدید می‌شود، ادامه داد: نگه‌داری و آبیاری فضای سبز در شهرکرد به بخش خصوصی واگذار شده است و در صورت مشاهده تخلف پیمانکار جریمه لحاظ می‌شود.
جلالی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائلی که باعث هدررفت آب در آبیاری فضای سبز شهری می‌شود اجتناب‌ناپذیر هستند، عنوان کرد: با توجه به اینکه برای آبیاری فضای سبز شهری از چاه‌های غیرشرب استفاده می‌شود، در فصل پاییز با خاموش شدن چاه‌های کشاورزی فشار آب چاه‌های مورد استفاده برای آبیاری فضای سبز بیشتر می‌شود، همچنین وزش باد شدید در این فصل هم رخ می‌دهد که همگی دست به دست هم داده تا اینگونه اتفاقات رخ دهد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد تاکید کرد: علی‌رغم تذکرات قبلی و جریمه‌هایی که برای هدررفت آب برای پیمانکار منظور شده ولی این موضوع باز هم در دستور کار این سازمان قرار گرفته و مجددا رسیدگی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار