تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اعلام فراخوان عضوگیری سازمان دانشجویان شعبه استان، برنامه‌های فرهنگی قرآنی این واحد در سال جدید تحصیلی را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 06 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سیروس رضایی اجرای موفقیت آمیز هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان با ثبت نام 96 تیم دانشجویی را از افتخارات جهاددانشگاهی استان در حوزه فرهنگی در سال 97 دانست و افزود: این واحد در اواخر مهرماه جاری، میزبان مسابقات مناظره منطقه غرب کشور با حضور دانشجویان منتخب از 9 استان کشور در دانشگاه شهرکرد خواهد بود.
 وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها و با بیان این که معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری همچون سایر واحدهای جهاددانشگاهی کشور، برنامه‌های خود را در سه قالب اصلی، طرح‌های هماهنگ، سراسری و طرح‌های داخلی اجرا می‌کند که طرح‌های هماهنگ ناظر به طرح‌هایی است که هر ساله از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به صورت متمرکز طراحی و به واحدهای سارسر کشور ابلاغ می‌‎شوند.
رضایی ادامه داد: در سال 97 اجرای 10 برنامه هماهنگ توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان پیش‌بینی شده است که تعدادی از آنها در نیمه اول سال اجرا شده‌اند و مابقی آن‌ها تا آخر سال 97 در دانشگاه شهرکرد و سایر مراکز دانشگاهی منتخب استان اجرا می‌شوند.
وی برنامه‌های هماهنگ فرهنگی که برای اولین بار در جهاددانشگاهی استان اجرا می‌شود را مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای، اردوی دانشجویی گنبد گیتی، اردوی جهادی تخصصی مهر باران  و اردوی دانشجویی طبیعت پاک دانست.
رضایی تعداد طرح های فرهنگی داخلی را که به پیشنهاد معاونت فرهنگی این واحد برای اجرا در سال 97 مصوب شده‌اند 46 برنامه خواند که در حوزه‌های مختلف قرآنی و فرهنگی اجتماعی طراحی و در قالب های مختلف همچون کارگاه، همایش، نشست، اردو، برگزاری نمایشگاه، اکران فیلم و مسابقه کتابخوانی اجرا می‌شوند.
وی با اشاره به این که یکی از شعب فعال در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان، سازمان دانشجویان است از  برنامه سراسری این سازمان با عنوان شبکه دانشجویی سَدا و  فراخوان عضوگیری سازمان دانشجویان در سطح شعب این سازمان در سراسر کشور همزمان با آغاز ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: این ثبت نام تا نیمه آبان‌ماه سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و دانشجویان متقاضی می توانند با مراجعه به دفاتر جهاددانشگاهی در دانشگاه ها نسبت به تکمیل فرم عضویت در سازمان دانشجویان، اقدام نمایند و همچنین علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس http://studentcity.ir مراجعه نمایند.
سرپرست جهاددانشگاهی استان، چاپ و انتشار حداقل 10 عنوان کتاب توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری در سال 1397 را از دیگر برنامه‌های این واحد اعلام کرد و بر امادگی این سازمان برای چاپ و انتشار کتب اساتید دانشگاهی در کوتاهترین مدت تاکید کرد.
وی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری را از دیگر مراکز و شعب فعال این واحد دانست و از اعلام آمادگی این مرکز برای ارائه خدمات تخصصی به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان و دانشگاه‌ها در حوزه نظرسنجی خبر داد.
 سرپرست جهاددانشگاهی استان، ایجاد ساختارهای جدید فرهنگی را از دیگر رویکردهای معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور دانست و اعلام کرد:  در همین راستا و به زودی مرکز تخصصی تولید محصولات و خدمات فرهنگی جهاددانشگاهی استان که موافقت اصولی فعالیت خود را در بهار 97 اخذ کرده است به صورت رسمی شروع به فعالیت می‌کند.
رضایی بیان کرد: از جمله فعالیت‌های اختصاصی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان را تشکیل کارگروه قرآن و فضای مجازی از سال 95 در این واحد با مسئولیت رئیس وقت جهاددانشگاهی دانست و افزود: این کارگروه در نیمه دوم سال 97 دوره جدید فعالیت خود را آغاز می‌‌کند.
وی در پایان با اشاره به مزیت‌های فعالیت فرهنگی دانشجویان در جهاددانشگاهی از جمله استفاده از تخفیف‌های دانشجویی برای حضور در دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی، بر آمادگی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برای جذب دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان تاکید و خاطرنشان کرد: دانشجویان تمامی دانشگاه‌های استان برای عضویت در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی می‌توانند به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واقع در دانشگاه شهرکرد(جنب دانشکده منابع طبیعی) مراجعه کرده و یا با شماره 32320070 و 32320323 تماس بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار