فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: از سال گذشته 15 باند سرقت در استان منهدم و یک هزار و 300 سارق دستگیر شده است.
کد خبر: ۶۶۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 02 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- غلامعباس غلامزاده در نشست خبری که به‌مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی با حضور اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با اشاره به اینکه این هفته در سراسر کشور با شعار پلیس مقتدر، امین مردم از سیزدهم تا نوزدهم مهرماه آغاز می‌شود، گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و اگر کسی بخواهد به این امنیت خدشه وارد کند، با شدت برخورد صورت می‌گیرد.
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در راستای پیشگیری از وقوع جرم، برخورد با سارقان در دستور کار پلیس قرار دارد، خاطرنشان کرد: از سال گذشته 15 باند سرقت در استان منهدم شده است، در همین راستا یک هزار و 300 سارق دستگیر شده و این رقم نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.
وی از کاهش 21 درصدی جرایم مسلحانه در سال‌جاری در چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: علیرغم وجود تعداد زیادی سلاح با مجوز و بدون مجوز در استان، با کاهش جرایم مسلحانه مواجه بودیم.
غلامزاده بیان کرد: مبارزه با موادمخدر، انهدام باندهای توزیع موادمخدر و خورده فروشان در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد، از سال گذشته یک تُن و 680 کیلوگرم انواع موادمخدر در چهارمحال و بختیاری کشف و 26 باند تهیه و توزیع موادمخدر نیز منهدم شده است.
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری مبارزه با کالای قاچاق را از اولویت‌های نیروی انتظامی استان عنوان و اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون 253 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است که در این مورد با افزایش 10 درصدی کشفیات مواجه بودیم.
وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی پلیس در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: برخود با سلاح‌های غیرمجاز و مظاهر علنی فساد در دستور کار قرار دارد؛ همچنین در امسال با کاهش 70 درصدی شکایات از نیروی انتظامی مواجه بودیم.
غلامزاده در ادامه با بیان اینکه 260 برنامه جهت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: شرکت در نماز عبادی- سیاسی جمعه و سخنرانی فرماندهان انتظامی استان در پیش از خطبه‌ها، اعزام گروه‌های درمانی بهداری نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در مناطق محروم، برگزاری صبحگاه مشترک با حضور مسؤولان، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس، مساجد و صدا و سیما استان، نشست با سران طوایف، برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ، غباروبی گلزار شهدا و تجمیع خطوط 110 از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص نحوه نظارت بر سلاح‌های مجوزدار و غیرمجوزداری که در دست افراد وجود دارد، گفت: نیروی انتظامی با سلاح‌های غیرمجاز برخود می‌کند اما در خصوص نحوه صدور مجوز نظارتی از سوی نیروی انتظامی صورت نمی‌گیرد و این مسئله بر عهده نهادهایی است که مجوز سلاح صادر می‌کنند.
وی در پایان در خصوص معتادین متجاهر در چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: تعداد این معتادان در سطح شهر انگشت‌شمار است و اگر موردی مشاهده شود شهروندان می‌توانند به پلیس 110 گزارش کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار