تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال 10 وقف جدید از سوی مردم نیکوکار استان به ثبت رسید.
کد خبر: ۶۶۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 02 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام حسن امیری افزود: هدفگذاری این اداره کل برای جذب موقوفات جدید تا پایان سال 80 مورد است و در نیمه نخست امسال نتوانستیم خود را به تحقق این هدف نزدیک کنیم.
وی ادامه داد: باید در خصوص اهمیت و نقش وقف در اقتصاد جامعه اسلامی بیش از پیش اطلاع رسانی و فرهنگسازی شود و این مهم از مهمترین برنامه های این نهاد است که با جدیت پیگیری می شود.
امیری با تاکید بر هدایت موقوفات جدید به سمت اولویت های استان، تصریح کرد: رفع بیکاری، تسهیل در امر ازدواج و توسعه فعالیت های قرآنی سه اولویت مهم استان است که با ارائه مشاوره به واقفان تلاش می شود موقوفات جدید به این سمت هدایت شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 33 موقوفه در استان با هدف روضه خوانی و عزاداری امام حسین(ع) وقف شده است، گفت: این موضوع اگرچه نشانگر عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) است اما در شرایط کنونی می طلبد تا مردم نیات خود را بنا بر اولویت های جامعه و به ویژه به امور قرآنی معطوف کنند.
یک هزار و 693 موقوفه در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است که از این تعداد 19 درصد موقوفات منفعتی، 63 درصد مسجد و 18 درصد حسینیه، تکیه، زینبیه، مهدیه و حوزه علمیه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار