مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه بقاع متبرکه در اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد.
کد خبر: ۶۶۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 30 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام حسن امیری گفت: توسعه بقاع متبرکه در اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مشکلی که در حوزه توسعه بقاع متبرکه وجود دارد این است که منابع مالی محدود است، افزود: بخش عمده منابع مالی در بقاع متبرکه از سوی خیران تامین می‌شد ولی متاسفانه در بحث درآمدها و جذب منابع مالی با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: با این وضعیت اقتصادی که در کشور حاکم است از طرفی کمک‌ها، نذورات مردمی و مساعدت‌های خیران کم شده و از طرف دیگر مصالح ساختمانی هم نسبت به قبل گران‌تر شده است و برای اجرای هر پروژه عمرانی باید چند برابر قبل هزینه شود.
امیری با بیان اینکه راهکارهایی برای تامین منابع جهت توسعه بقاع متبرکه در چهارمحال و بختیاری اندیشیده شده است، عنوان کرد: برنامه داریم با جذب کمک‌های خیرین شاهد ایجاد یک تحول در حوزه بقاع متبرکه باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه توسعه چندین بقعه ازجمله امام‌زاده حلیمه و حکیمه خاتون، امام‌زاده حمزه‌علی در بروجن، امام‌زاده سلطان سبزپوش شهرکرد و... در دستور کار این اداره‌کل قرار دارند، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم بقاع این امام‌زادگان با جذب منابع توسعه داده شود.
وی اضافه کرد: تخریب بقعه امام‌زاده سلطان سبزپوش در غرب شهرکرد سال گذشته انجام گرفت و مدتی است عملیات احداث آن آغاز شده اما در پیشبرد روند توسعه این بقعه متبرکه به مشکل مالی برخورد کرده‌ایم و برای تکمیل این مکان به حداقل 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
امیری با اشاره به اینکه در حال حاضر مشارکت‌های مردمی برای توسعه بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان سبزپوش تامین شده و کار در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار