رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۷ میلیون دلار کالا از استان به سایر کشورها صادر شده که بیشتر این صادرات به کشور عراق است.
کد خبر: ۶۶۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 27 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سید نعیم امامی در همایش راهکارهای افزایش صادرات کالا از این استان به کشور روسیه با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۴۷ میلیون دلار کالا از این استان به سایر کشورها صادر شده است، گفت: بیشتر این صادرات به کشور عراق است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: امروز کشور عراق تحت تأثیر آمریکا تبدیل به مانع برای کالای ایرانی شده است که در گذشته نیز به تولیدکنندگان در این خصوص هشدار داده بودیم.
وی بیان کرد: در شرایط سیاسی امروز همه تخم‌مرغ‌هایمان را در سبد شرق چیده‌ایم درست یا غلطش را نمی‌دانم اما در گذشته که این اقدام چندان موفقیت‌آمیز نبوده است.
امامی با بیان اینکه امروز غرب با ما سر ستیز دارد، عنوان کرد: اقتصاددانان کشور معتقدند که کاستی‌های ما از ناحیه غرب در شرق جبران می‌شود؛ حضور ما در کشور روسیه در حد یک شعار است و باید شرایط این حضور فراهم شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: استان از نظر تعداد واحدهای صنعتی دارای 1.2 درصد و از نظر صدور پروانه دارای 3.4 درصد در کشور است.
وی تصریح کرد: رتبه چهارمحال و بختیاری از نظر صنعتی با راه‌اندازی فولاد سفیددشت از 26 به 21 در کشور ارتقا یافت که اکنون از مجموع واحدهای صنعتی استان 80 درصد به‌خوبی در حال فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار