تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بر پایبندی اتحادیه اروپا در توافق برجام تاکید کرد.
کد خبر: ۶۶۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 26 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از گروه اطلاع رسانی نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، اردشیر نوریان در دیدار با مقامات پارلمانی استونی ، بر این مساله تاکید کرد.
اردشیر نوریان به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و استونی در این دیدار افزود : در حال حاضر انتظار داریم اتحادیه اروپا به توافقات خود در برجام پایبند باشد و استونی به عنوان عضو این اتحادیه تلاش خود را در این زمینه بکار گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در این دیدار ها با تشکر از دعوت و هماهنگی های پارلمان استونی برای انجام این سفر و ملاقاتهای ترتیب داده شده با مقامات پارلمانی و دولتی این کشور، نقش مناسبات پارلمانی را در توسعه و گسترش همکاریهای دوجانبه حایز اهمیت خواند.
وی بر تلاش دو کشور برای استفاده از ظرفیت و توانمندی های یکدیگر در زمینه های گوناگون اقتصادی، تجاری، فناوری و تکنولوژی اطلاعات تاکید کرد.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی با اشاره به پایبندی ایران و انجام کلیه تعهدات خود در توافق برجام و خروج یک جانبه آمریکا از این توافق، آن را نقض آشکار تمامی اصول دیپلماسی و قوانین بین المللی خواند و گفت: جهان امروز دنیای یک جانبه گرایی نیست، صلح و امنیت نیازمند همکاری و تعامل نزدیک کشورها با یکدیگر است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از این دیدارها با تشکر از ابراز همدردی و تسلیت مقامات پارلمانی استونی به مناسبت حادثه تروریستی اهواز به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه اشاره و گفت: معتقدیم اغلب نابسامانی های منطقه خاورمیانه ناشی از زیاده خواهی و سیاست های نادرست آمریکا و حمایت همپیمانان منطقه ای آن است.
به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خود محفوظ می داند که در صورت به خطر افتادن امنیت ملی خود، با تمام توان با آن مقابله کند.
نوریان در ادامه دیدار با مقامات پارلمانی استونی، راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را بر پایه بسط و گسترش مناسبات با دیگر کشورهای جهان عنوان کرد و در این راستا آمادگی مجلس شورای اسلامی را برای هرگونه همکاری در زمینه تسهیل و تسریع در برقراری تعاملات دو کشور در تمامی زمینه ها بویژه همکاریهای پارلمانی اعلام کرد.
نایب رئیس کمیسیون روابط خارجی و رییس گروه دوستی پارلمانی استونی و ایران نیز در دیدار با همتای ایرانی خود، هدف از تشکیل گروه دوستی پارلمانی استونی و ایران را، برقراری ارتباط مستقیم و تعامل نمایندگان در جهت شناخت بیشتر دو ملت از یکدیگر عنوان کرد.
خانم کیت پنتوس روسیمانوس گفت: امیدواریم در این مسیر قدمهای مثبتی برداشته و بتوانیم به توسعه و گسترش همکاریهای دوجانبه در جهت منافع دو ملت کمک کنیم.
وی در ادامه، به ظرفیت های دو کشور در عرصه های گوناگون اقتصادی، فناوری اطلاعات، علمی و فرهنگی اشاره و نقش روابط پارلمانی را در توسعه و گسترش همکاریهای دوجانبه در جهت منافع دو ملت حایز اهمیت خواند.
مارکو میکلسون نیز در دیدار خود با رییس گروه دوستی پارلمانی کشورمان، اقدام آمریکا در خروج یک جانبه از برجام را تاسف بار خواند و ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا با یک جمع بندی عاقلانه، بتواند روند خود در این توافق ادامه و از منافع متقابل آن در عرصه های گوناگون بهره مند شود.
براساس این گزارش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی که به اتفاق فریدون احمدی عضو دیگر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به تالین سفر کرده است، در دیدارهای جداگانه ای با نایب رییس مجلس و رییس کمیته روابط خارجی و همتای خود در مجلس استونی دیدار و گفت و گو کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی که به اتفاق فریدون احمدی عضو دیگر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به تالین سفر کرده است، در دیدارهای جداگانه ای با ان ایسما، نایب رییس مجلس و مارکو میکلسون، رییس کمیته روابط خارجی و خانم کیت پنتوس روسیمانوس، همتای خود در مجلس استونی پیرامون موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی گفتگو و به بحث و تبادل نظر پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار