تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: تنها 10 درصد سالمندان این استان از خدمات بهزیستی بهره مندند.
کد خبر: ۶۵۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 24 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد میرزایی در نخستین روز از هفته بزرگداشت مقام سالمند در آیین صبحانه سلامت سالمندان افزود: هم اکنون 82 هزار و 374 نفر از جمعیت استان سالمندند که از این تعداد بیش از 8 هزار و 538 نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.
به گفته وی، از این تعداد سالمند یکهزار و 328نفر مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند.
میرزایی به فعالیت 15 مرکز روزانه، 3 مرکز شبانه ‌روزی و 9 تیم سیار در استان به منظور خدمات رسانی به سالمندان اشاره کرد و گفت: 175 سالمند استان در مراکز شبانه روزی و یکهزار و 100سالمند در مراکز روزانه و510 سالمند از خدمات تیم سیار بهره مند هستند.
وی افزود: در مراکز سالمندان خدمات پزشکی، پرستاری، خدمات توانبخشی شامل کاردرمانی، فیزیوتراپی، روان شناسی، مددکاری ، خدمات آموزشی، هنری و ورزشی و خدمات تفریحی ارائه می شود.
میرزایی اظهارداشت: به منظور ارائه خدمات به سالمندان در منزل نیز طرح مراقبان سلامت در حال اجراست.
وی به اجرای 2 طرح مراقبان سلامت در منزل و طرح ترخیص از مراکز شبانه ‌روزی اشاره کرد و افزود: در طرح مراقبان سلامت ، پرستار هفته‌ای 3 روز در منزل سالمند حضور می‌یابد.
میرزایی به اجرای طرح توانمندسازی سالمندان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف ارتقای عملکرد جسمی، روان شناختی و اجتماعی و توانمندسازی سالمندان اجرا می شود و هم اکنون 60 سالمند در این طرح مشارکت دارند.
2 تا 9 مهرماه به عنوان هفته بزرگداشت مقام سالمند نامگذاری شده است.
چهارمحال و بختیاری دارای 947هزار نفر جمعیت در 9 شهرستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار