تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دولت با تمام امکانات در رفع مشکلات واحدهای تولیدی می کوشد، تعدیل نیرو یا اخراج کارگران را در شرایط فعلی غیرقابل قبول دانست.
کد خبر: ۶۵۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 18 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در بازدید از کارخانه برفاب شهرکرد با بررسی مشکلات این واحد صنعتی افزود: بی شک در شرایط فعلی کشور بسیاری از کارخانه های تولیدی با مشکلاتی از قبیل تامین مواد اولیه مواجه هستند اما این مشکلات نباید زمینه ای برای تعدیل نیروی کار و اخراج کارگران شود.
وی ادامه داد: کارفرمایان تا زمانی که مواد اولیه برای کارخانه های تولیدی آنها تامین شود زمینه ای فراهم کنند تا کارگران از بیمه بیکاری برخوردار شوند و پس از رفع مشکلات واحدهای خود این کارگران را به کار بازگردانند.
عباسی تصریح کرد: از کارفرمایان بخش خصوصی تقاضا می شود تا در شرایط کنونی کشور اقدامی نکنند که به ناامیدی قشر کارگر منجر شود و در این خصوص با دولت همکاری کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اولویت دولت رونق تولیدات داخلی و حمایت از کالای ایرانی است، افزود: دولت با تمام قدرت درصدد رفع مشکل واحدهای تولیدی است و در این رابطه بخش خصوصی باید دولت را در کنار خود ببیند.
یکهزار و 220 واحد تولیدی و صنعتی در قالب 21 شهرک و ناحیه صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که حدود 14هزار خانوار معادل 45 هزار نفر از جمعیت استان از این محل ارتزاق می کنند.
کارخانه تولید لوازم خانگی برفاب یکی از مهمترین واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری از سال 69 فعالیت خود را آغاز کرده و با بیش از یکهزار و 400 نیروی کارگری 40 نوع محصول تولید می کند.
به گفته مدیران این واحد تولیدی چندی است که با مشکل تامین مواد اولیه روبه رو هستند و بتدریج تعدادی از کارگران خود را تعدیل کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار