تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر جهادکشاورزی شهرستان لردگان گفت: با کاهش و افت دبی آب و خشک شدن چشمه های بخش مرکزی و دهستان'ریگ' ، امکان آبرسانی سیار به 700 هکتار از باغات بادام، گردو و سیب وجود ندارد.
کد خبر: ۶۵۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 16 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عطاء الله خالدی از خشک شدن 300 هکتار از باغات مثمر منطقه 'فلارد '،' کوهبان' ،'ابواسحاق ' و 'باغ بهزاد' این شهرستان در اثر تنش کم آبی در اوایل فصل تابستان امسال خبر داد.
وی یادآور شد: با افت منابع آب منطقه بیش از 700 هکتار از باغات منطقه با کمبود شدید آب مواجه شد.
خالدی، هزینه حمل آب سیار برای حفظ بنیه درختان باغات بی آب منطقه را بالا دانست و تاکید کرد: در هر دوره آبیاری باغات ، حداقل بیش از10هزار تانکر 12هزار لیتری آب نیاز است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان لردگان از برداشت 40 هزار تن محصولات باغی در سال زراعی گذشته خبر داد و تاکید کرد: برداشت محصول در این شهرستان کمتر از پارسال است.
وی، وسعت زمین های زراعی و باغی آبی شهرستان لردگان را 22 هزار هکتار عنوان و تاکید کرد: اراضی این منطقه توسط یکهزار چاه عمیق آبیاری می شود.
شهرستان لردگان در 165 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت این استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار