تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مراحل اولیه طرح ترویج لباس‌های سنتی اجرا شده و سیاستگذاری آن در سطح کلان نیز انجام شده است.
کد خبر: ۶۵۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 15 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از غرفه‌های صنایع دستی در قلعه چالشتر استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حمایت دولت از صنایع دستی در حوزه مهارت‌افزایی شامل آموزش‌هایی است که توسط معاونت زنان و و خانواده انجام می‌شود که امسال نیز این حمایت ها ادامه دارد.
۷۰ درصد صنایع دستی کشور توسط بانوان تولید می شود
وی افزود: آموزش‌های تخصصی نیز توسط سازمان میراث فرهنگی انجام می‌شود که نقش مهمی در ارتقای توانمندی زنان در این بخش داشته است.
وی بیان کرد: ۷۰ درصد صنایع دستی کشور توسط بانوان تولید می شود.
مشاور رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به اجرای طرح ویژه برای لباس‌های سنتی، بیان کرد: این طرح در سطح ملی و استان‌هایی که زمینه آن را دارند انجام می‌شود که حتی در تلاش هستیم در محیط‌های کاری نیز از این لباس‌ها استفاده شود.
وی تصریح کرد: طرح ترویج لباس‌های سنتی مراحل اولیه آن اجرا شده و سیاستگذاری آن در سطح کلان نیز انجام شده است که با توجه به وفاقی که بر روی این لباس‌ها وجود دارد و زیبایی لباس ها، این امر پیام خوبی نیز به همراه داشته باشد.
مشاور رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به بیمه زنان سرپرست خانوار، گفت: امسال ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده که در اختیار دستگاه‌های زیربط قرار گرفته است.
ابتکار با اشاره به ارائه تسهیلات در زمینه صنایع دستی، بیان کرد: یکی از حوزه‌های حمایت دولت، ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا با توجیه اقتصادی پایدار به روستائیان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار