عضو کمیسیون محیطزیست شورای شهر شهرکرد مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر شهرکرد گفت: باید به این باور برسیم که با آغاز دوباره طرح تفکیک زباله از مبدا سیاست‌هایی در پیش بگیریم که حجم تولید زباله در شهرستان‌ها کاهش یابد؛ برای تحقق این امر باید مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف برای افکار عمومی به خوبی تشریح شود.
کد خبر: ۶۵۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 15 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر این شهر، ایمان آرش در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شهرکرد، گفت: در حال حاضر استفاده از ظروف یکبار مصرف در مراسم‌های ملی و مذهبی در مساجد، تکایا، رستوران‌ها و حتی نهادهای دولتی بسیار زیاد شده است.
عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شهرکرد افزود: باید به این باور برسیم که با آغاز دوباره طرح تفکیک زباله از مبدا سیاست‌هایی در پیش بگیریم که حجم تولید زباله در شهرستان‌ها کاهش یابد؛ برای تحقق این امر باید مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف برای افکار عمومی به خوبی تشریح شود.
وی ادامه داد: شهرداری، شورای شهر و ادارات دولتی باید استفاده از ظروف یکبار مصرف را در اداره خود ممنوع اعلام کنند تا این سیاست را بتوانیم در کل شهرستان‌های گسترش دهیم، اگر بخواهیم در طرح تفکیک زباله از مبدا به صورت کامل موفق شویم باید قانون سختگیرانه‌تر اعمال شود؛ تنها با سیاست‌های تشویقی نمی‌توان به موفقیت کامل این طرح امیدوار بود.
آرش عنوان کرد: از سویی دیگر باید امکانات اولیه این طرح توسط پیمانکاران جدید به‌راحتی در دسترس مردم قرار گیرد تا شهروندان بتوانند با کمترین دغدغه این کار را انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار