تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: 4 امامزاده و بقعه متبرکه این استان برای توسعه رونق گردشگری مذهبی و توسعه فرهنگ زیارت، در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۶۵۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 15 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام حسن امیری افزود: امامزاده حمزه علی بلداجی، امامزاده میراحمد شهر باباحیدر، امامزاده باباپیراحمد سامان و مسجد امام خمینی(ره) پل زمانخان به عنوان مکانهای مذهبی هدف گردشگری استان مشخص شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: برای ارتقای زیرساخت های این اماکن ، فراخوان جذب سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام شده است و با انجام مراحل لازم این 4 بقعه متبرکه بزودی به مراکز سیاحتی زیارتی استان تبدیل می شود.
به گفته وی، بقاع متبرکه ثروت های معنوی هستند که علاوه بر رسیدگی بیش از این پیش به این اماکن، باید از آن در راستای گره گشایی از مشکلات مردم و خدمات رسانی به آنها بهره گرفت.
وی، بیکاری را از بزرگترین مشکلات این استان عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل باید به ظرفیت های موجود استان به ویژه در حوزه گردشگری توجه بیشتری کرد و در این حوزه تلاش می شود با ارتقای زیرساخت های اماکن مذهبی و رونق توریسم مذهبی، در جذب گردشگر گام های موثری برداشته شود.
امیری ، با بیان اینکه زیرساخت های گردشگری در استان مناسب نیست، تصریح کرد:برخی از اماکن مذهبی شاخص استان زائرسرای مناسبی ندارند و برای رفع این کاستی جذب سرمایه گذار داخلی و خارج از استان، اولویت فعالیت های اقتصادی این اداره است.
یک هزار و 693 موقوفه در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است که از این تعداد 19 درصد موقوفات منفعتی، 63 درصد مسجد و 18 درصد حسینیه، تکیه، زینبیه، مهدیه و حوزه علمیه است.
چهارمحال و بختیاری بالاترین نرخ بیکاری در کشور را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار