تابناک چهارمحال وبختیاری- قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری گفت: سطح و رتبه 742 سرای دانشجویی دولتی در دانشگاه های کشور امسال ارتقاء یافت.
کد خبر: ۶۵۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 15 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عباس قنبری عدیوی تاکید کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری برای ارتقای رتبه سراهای دانشجویی تابستان امسال از 742سرای دانشجویی دولتی در مناطق 10 گانه دانشگاه های کشور دیدار میدانی انجام داد.
وی افزود: از این تعداد 63 سرای دانشجویی رتبه یک، 253 سرا رتبه دو، 250 سرا رتبه سه، 176 سرا رتبه چهار بود.
قنبری عدیوی تصریح کرد: در این طرح متناسب با سطح همکاری و مشارکت دانشگاه ها سراهای رتبه 4 و 3 به رتبه های بالاتر ارتقاء یافت.
وی یادآور شد: سال گذشته در این طرح، سراهای دانشگاه های دارای رتبه 5 به رتبه 4 و امسال سراهای دارای رتبه 4 به رتبه 3 و سراهای رتبه 3 به دو ارتقاء پیدا کرد.
قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری تاکید کرد: این صندوق 50 درصد و دانشگاه ها نیز 50 درصد هزینه های ارتقای سراهای دانشجویی را پرداخت کرده اند.
وی اظهار داشت: در این طرح بهسازی و فضاسازی مناسب، سراهای دانشجویی و توسعه کیفی فضاهای دانشجویی مانند تجهیز وسایل خنک کننده، سرویس های بهداشتی، حمام، غذاخوری ها و مقاوم سازی مورد توجه قرار گرفت.
قنبری عدیوی تصریح کرد: پیش از این نرخ اجاره بهای تمامی سراهای دانشجویی کشور بدون توجه به سازه، امکانات، مسافت و غیره یکسان بوده که این ناعادلانه بوده و به همین منظور رتبه بندی سراهای دانشجویی انجام شده است.
وی افزود: سراهای دانشجویی که در دانشگاه ها از سوی دانشگاه حمایت و یا برای ساخت آن از توان بخش خصوصی استفاده شود مورد حمایت قرار می گیرند.
قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری تاکید کرد: در این طرح پس از ارائه پیشنهادات در گروه فنی و مهندسی، هماهنگی با بانک های عامل و تایید هیات امنای صندوق صورت می گیرد و بخشی از سود کارمزد تسهیلات ساخت سراها از سوی این صندوق پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: ارتقای خدمات رسانی توام با حفظ کرامت دانشجویان به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور مهمترین شعار صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری در این طرح است.
قنبری عدیوی تصریح کرد: در طرح ارتقای رتبه سراهای دانشجویی کشور استفاده از جلوه های زیباشناسی به طور خاص مورد توجه قرار گرفت.
اکنون 50 هزار دانشجوی متقاضی استفاده از سراهای دانشجویی در کشور وجود دارد که مشکل این تعداد دانشجو با ساخت 200 سرای دانشجویی در سراسر کشور کنترل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار