تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون تعدادی از دوچرخه های ورزشی آموزش و پرورش در انبارهای استانها خاک می خورد و مورد استفاده قرار نگرفته اند.
کد خبر: ۶۵۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 11 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- خسرو قمری روز سه شنبه در مجمع سالانه هیات دوچرخه سواری چهارمحال و بختیاری در اداره کل ورزش و جوانان استان افزود: آموزش و پرورش دارای تعدادی دوچرخه مسابقه است که آنها را در انبارهای خود نگهداری می کند و هنوز از این دوچرخه ها برای مسابقات استفاده نکرده است.
به گفته وی، این دوچرخه ها به مرور زمان فرسوده و قدیمی می شود و آموزش و پرورش می تواند با یک ساز و کار قانونی آنها را در اختیار هیات های دوچرخه سواری استانها قرار دهد.
قمری، با بیان اینکه آموزش و پرورش حق دارد این دوچرخه ها را در اختیار ورزشکاران قرار ندهد، چرا که این دوچرخه ها دارای برچسب اموال دولتی است، تاکید کرد: آموزش و پرورش می تواند در یک دوره زمانی این دوچرخه ها با دریافت ضمانت نامه در اختیار ورزشکاران قرار دهد.
به گفته وی، فدراسیون دوچرخه سواری آمادگی همکاری با آموزش و پرورش برای برگزاری مسابقات دوچرخه سواری دانش آموزان و طرح استعدادیابی را دارد.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران، یکی از مشکلات پیش روی این رشته ورزشی را مساله گرانی و واردات دوچرخه ها عنوان کرد و گفت: یک شرکت فرانسوی قرار بود تعدادی دوچرخه تا پیش از مسابقات آسیایی 2018 در اختیار فدراسیون ایران قرار دهد، اما پس از ماه ها انتظار، این شرکت فرانسوی به بهانه تحریم ایران از این اقدام خودداری و خلف وعده کرد.
وی تصریح کرد: دوچرخه های موجود در کشور نیز که قمیت بالای یک میلیارد و 200میلیون ریال دارند ، فقط در اختیار تیم ملی است.
قمری، از افزوده شدن رشته دوچرخه سواری BMXبه بازی های آسیایی و المیپک خبر داد و گفت: ایران می توان در این رشته ورزشی در اینده صاحب مدال شود و چهارمحال و بختیاری با کمترین هزینه می تواند یک پیست دوچرخه سواری BMXراه اندازی کند.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ، به نتایج تیم ملی در بازی های آسیایی 2018جاکارتای اندونزی اشاره کرد و گفت: تیم ایران در این مسابقات می توانست صاحب 3 مدال شود ولی با بد شانسی و کم اقبالی مواجه شد.
به گفته وی، در این رقابت ها ' فرانک پرتو آذر ' در رشته کراس بانوان
می توانست صاحب مدال شود که متاسفانه زنجیر دوچرخه او دچار نقض شد و از کسب مدال بازماند.
قمری در خصوص انتخاب' قادر میزبانی ' برای مسابقات آسیایی 2018 نیز گفت: میزبانی یکی از اسطوره های دوچرخه سواری ایران است و شرایط او برای این مسابقات مطلوب بود که متاسفانه دوچرخه دچار نقض فنی شد، علاوه بر اینکه در رشته دوچرخه سواری ، هم اکنون در تور فرانسه دوچرخه سوارانی با سن 45سال نیز شرکت دارند.
وی در خصوص ورزش دوچرخه سواری بانوان در فضای عمومی نیز گفت: در این زمینه ورزشکاران باید پایبند قانون باشند و دوچرخه سواران نیز مانند همه مردم جامعه موظف رعایت قانون هستند.
رئیس دوچرخه سواری کوهستان آسیا اظهار داشت: در رشته دانهیل و کوهستان بانوان ایرانی می توانند در هر استان فعالیت کنند چرا که ایران در رشته کوهستان یکی از قطب های اصلی این رشته است.
به گفته وی، برای نخستین بار چهارمحال و بختیاری سال آینده میزبان مسابقات بین المللی دوچرخه سواری کوهستان است و این مسابقات برای استان بسیار مهم است.
وی تصریح کرد : برای میزبانی تور دوچرخه سواری زاینده رود در شهرستان سامان نیز فدراسیون دوچرخه سواری همکاری لازم را با چهارمحال و بختیاری خواهد داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان در رشته دوچرخه سواری استعدادهای مهمی دارد و می تواند در پرورش استعدادهای قهرمانان دوچرخه سواری نقش آفرین باشد.
حمید کریمی افزود: با توجه به ظرفیت شهرستان سامان از نظر گردشگری، پیشنهاد می شود تور دوچرخه سواری زاینده رود در چهارمحال و بختیاری برگزار شود.
به گفته وی، در بخشی از بوستان تهلیجان شهرکرد نیز جاده سلامت و جاده دوچرخه سواری احداث می شود ، که بخشی از این ظرفیت این اماکن ورزشی چند روز در هفته نیز به بانوان اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: برای توسعه دوچرخه سواری در بخش بانوان همه باید به قانون تمکین کنند.
به گزارش ایرنا، در این نشست ، گزارش مالی سالانه هیات دوچرخه سواری چهارمحال و بختیاری با اکثریت آرا به تصویب رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار