تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس آموزش پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری از آغاز ثبت نام دانش آموزان کوچرو مقطع ابتدایی در مناطق ییلاقی این استان خبر داد و گفت: تحصیل آنان در مناطق قشلاقی در خوزستان سپری می شود.
کد خبر: ۶۵۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 10 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حاتم خالدی تعداد دانش آموزان کوچرو مقطع ابتدایی استان را 240 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد از اوایل آبان ماه همزمان با تقویم کوچ پاییزی از 8 کانکس و 4 چادر کلاس سیار و آموزگار بومی در قالب یک مجتمع برخوردار می شوند.
وی از تجهیز کلاس های درس سیار عشایر کوچرو استان به تجهیزات رایانه ای طی 5 سال گذشته خبر داد و گفت: بدلیل تحویل نشدن پنل خورشیدی امکان استفاده مناسب از این نوع انرژی پاک در مدارس سیار عشایر امکان پذیر نیست.
خالدی با اشاره به نیاز حداقل چهار کانکس جدید برای استقرار کلاس درس دانش آموزان عشایری تصریح کرد: استفاده از چادر برای کلاس درس در زمان نامساعد بودن شرایط جوی مشکلاتی برای دانش آموزان به وجود می آورد.
رئیس آموزش پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری از نبود سرویس بهداشتی و آبخوری مناسب در محل استقرار کلاس های درس در مناطق قشلاقی ابراز تاسف کرد و از مسئولان فرهنگی استان های گرمسیری خواست تا مشکل سرویس های بهداشتی دانش آموزان کوچرو را برطرف کنند.
استان چهارمحال و بختیاری بیش از 126 هزار عشایر برون و درون کوچ با بیش از یک میلیون راس دام سبک دارد، این استان از نظر جمعیت عشایری پس از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار