تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر واحد عملیات کارخانه فولاد سفیددشت با اشاره به تأمین و انباشت مواد اولیه مورد نیاز کارخانه گفت: با تأمین این مواد بر خلاف سال‌های گذشته، شاهد توقف تولید به دلیل کمبود مواد اولیه واحد احیای مستقیم نیستیم.
کد خبر: ۶۵۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 09 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد، و به نقل از روابط‌عمومی سازمان صمت جمشید علی‌بابایی با اشاره به تأمین و انباشت مواد اولیه مورد نیاز کارخانه، گفت: با تأمین این مواد بر خلاف سال‌های گذشته، شاهد توقف تولید به دلیل کمبود مواد اولیه واحد احیای مستقیم نیستیم.
مدیر واحد عملیات کارخانه فولاد سفیددشت افزود: آهن اسفنجی تولیدشده در این شرکت با متالیزاسیون ۹۵ و کربن ۱. ۷ درصد از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: آهن اسفنجی، محصول حاصل از احیای مستقیم سنگ آهن (گندله) است؛ که در عملیات احیای مستقیم، بدون نیاز به ذوب سنگ آهن، اکسیژن آن حذف می شود.
رامین لطفی نیز در ادامه گفت: بخش فولادسازی با پیشرفت 70 درصدی، به‌عنوان پیشتاز پروژه‌های فولادسازی در مجموعه هفت طرح چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
مدیر واحد تکنولوژی و توسعه کارخانه فولاد سفیددشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات نصب تجهیزات آغاز شده و بیشتر تجهیزات پروژه وارد سایت شده است.
وی اضافه کرد: بیش از 90 درصد از تجهیزات مربوط به واحد تولید اکسیژن و آبرسانی پروژه فولادسازی وارد سایت شده و عملیات نصب آن در حال انجام است.
 گفتی است؛ مرحله احیا ( تبدیل گندله به آهن اسفنجی ) این کارخانه به‌عنوان نخستین واحد فولادی از طرح های هفت‌گانه فولاد کشور آبان ماه 95 به بهره‌برداری رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار