تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش کشاورزی این استان در سه سال گذشته از میانگین 15 درصد در سال زراعی جاری به 22 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۶۵۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 04 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح الله غریب اظهار داشت: افزایش 250 درصدی اعتبارات، توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی و جذب اعتبارات اقتصاد مقاومتی در سالهای اخیر موجب رشد اقتصادی در حوزه تولید و اشتغالزایی شده است.
وی، ایجاد اشتغال برای بیش از 5 هزار و500 نفر بصورت مستقیم، بهره برداری از 625 طرح با اعتباری افزون بر 3هزار و 910 میلیارد ریال در بخش کشاورزی را از جمله دستاوردهای این سازمان در دولت یازدهم و دوازدهم دانست.
غریب تصریح کرد: بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تامین یک سوم درآمد مردم استان، با تولید سالانه یک میلیون و 400 هزار تن محصول گیاهی و دامی 30 هزار میلیارد ریال درآمدزایی برای این استان داشته است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این استان در بخش کشاورزی، رتبه برتر 7 محصول تولیدی کشور را کسب کرده است.
به گفته وی، این استان با تولید حدود 23 هزار تن ماهی سردآبی (قزل آلا) و تولید 24 هزار تن بادام رقم مامایی صادراتی رتبه نخست و تولید سالانه بیش از 6هزارتن قارچ دکمه ای رتبه ششم کشور این محصول را به خود اختصاص داده است.
هم اکنون حدود 66 هزار بهره بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار