تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بازرگانی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: فروشگاه‌های اینترنتی چهارمحال و بختیاری ملزم به دریافت نماد اعتماد وپروانه کسب الکترونیک شدند.
کد خبر: ۶۵۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 04 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حسن شمسی‌پور اظهار کرد: با توجه به اینکه درخریدهای اینترنتی، مشتری هیچ آشنایی با فروشنده نداشته بنابراین نمی‎‌تواند به راحتی به فروشنده اعتماد کند و از طرفی امکان سو استفاده مالی و وقوع جرم نیز وجود دارد.
شمسی‌پور افزود: به منظور پیشگیری از وقوع جرم در کسب و کارهای الکترونیک وشناسایی فروشگاه‌های مجازی، صاحبان کسب و کار برای اعتبار بخشیدن به سایت خود ملزم به دریافت نماد اعتماد الکترونیک (e.nemad) شدند.
وی با بیان اینکه درصورت نداشتن نماد اعتماد الکترونیک (e.nemad)، صاحب فروشگاه به عنوان متخلف و کالای وی مشمول قانون قاچاق می‌شود، گفت: نماد اعتماد الکترونیک توسط وزارت صنعت معدن و تجارت ارائه می‌شود و این نماد به کاربر اطلاعاتی شامل نام صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی، تلفن تماس، آدرس ایمیل و آدرس پستی را نمایش می‌دهند.
شمسی‌پور تصریح کرد: با این اقدام کاربر متوجه فعالیت مجاز و قانونی آن فروشگاه است و می‌تواند محصولات یا خدمات مورد نیاز خود را خریداری کند.
وی ادامه داد: در واقع مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کارهای اینترنتی را احراز می‌کند.
معاون بازرگانی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: اعطای نماد اعتماد الکترونیک به منظور تأمین حقوق مردم و ساماندهی کسب و کارهای مجازی، شناسایی کسب‌ و کارهای اینترنتی یا استارت‌آپ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار