تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست هماهنگی ستادهای بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: یکهزار و 100 هکتار بافت فرسوده در 18 شهر این استان نیازمند بازسازی و نوسازی است.
کد خبر: ۶۵۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 03 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حمید ربیعی اعتبار مورد نیاز برای بازسازی هرهکتار بافت فرسوده را 100 میلیارد ریال برآورد و اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار و مشارکت ساکنان، این میزان بافت شهری در کمترین زمان ممکن ساماندهی خواهد شد.
به گفته وی، بیشترین بافت فرسوده شهری در شهرهای شهرکرد، بروجن، جونقان، سامان، طاقانک، سودجان، سورشجان، بن، چلگرد، فرادنبه ، لردگان و نقنه در این استان شناسایی شده است.
ربیعی، شهرهای، بلداجی، فارسان، اردل، کیان، فرخشهر و هفشجان را نیز از دیگر مناطق مسکونی با بافت فرسوده اعلام کرد.
سرپرست هماهنگی ستادهای بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از اجرای کامل طرح مطالعات ساماندهی در 6 شهر پرجمعیت و دارای اولویت استان خبر داد و افزود: امسال نیز طرح ساماندهی بافت فرسوده 4 شهر دیگر با مشارکت شهرداری های محلی درحال انجام است.
وی تاکید کرد: بافت های فرسوده شهری به دلیل مغایرت با ضوابط شهرسازی مدرن، مستهلک و قدیمی بودن، تهدیدی برای جان شهروندان است.
ربیعی، مشکلات بهداشتی، نبود دسترسی آسان به درون بافت، ناامنی در برابر زلزله، آسیب پذیری و معضلات اجتماعی را از مشکلات بافت های فرسوده اعلام کرد و گفت: نوسازی و بازسازی این بافت ها در مناطق قدیمی شهری استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی تاکید کرد: براساس قانون برنامه پنجم توسعه، دستگاه های اجرایی موظف به احیای سالانه 10 درصد از بافت های فرسوده هستند که این امر با جدیت در دستور کار قرار دارد.
استان چهارمحال و بختیاری حدود 947 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از نیمی از ساکنان آن در 40 شهر استان سکونت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار