تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه زکات سلیقه ای نداریم، گفت: طی سالهای گذشته مسیر زکات در کمیته امداد منحرف شده بود، اما الان در مسیر درست قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۴۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 01 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام محسن قرائتی در گردهمایی زکات استان چهارمحال و بختیاری افزود: زکات امر مقدسی است و بهترین نهادی که می تواند متولی آن باشد کمیته امداد زیر نظر ائمه جمعه است.
وی ادامه داد: در سال های گذشته پول زکات بیشتر صرف امور عمرانی می شد و هرکجا می خواستند آن را هزینه می کردند، درحالی که زکات حساب و کتاب دارد و باید طبق ضوابط و چارچوب دین هزینه شود.
حجت الاسلام قرائتی، رسیدگی به امور فقرا را اولویت نخست اختصاص زکات دانست و گفت: مردم باید هزینه کرد زکات را ببینند و برای آنها ملموس باشد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت زکات در آیات و روایات دین اسلام اظهار داشت: پرداخت زکات مشکلات مسلمانان را حل می کند و براساس آن رحمت الهی وارد زندگی افراد می شود.
حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه 32 آیه در مورد زکات وجود دارد، افزود: اگر زکات در جامعه ای مورد توجه قرار نگیرد قحطی و بلا آن جامعه را فرا می گیرد.
وی با انتقاد از توزیع نامناسب ائمه جماعات در دستگاههای اجرایی و مدارس افزود: در تقسیم امام جماعت در نهادها و به ویژه مدارس بخوبی عمل نشده و مدارس بسیاری هستند که از نعمت امام جماعت محروم هستند.
در این نشست از مبلغان و عاملان فعال زکات استان قدردانی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار