تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 307 هزار و 700 مشترک در سطح استان، گفت: تا پایان سال جاری تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان به 308 هزار مشترک خواهد رسید، همچنین 99.3 درصد از جمعیت شهری استان و 86.5 درصد از جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردارند.
کد خبر: ۶۴۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 01 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سیامک حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری دارای 40 شهر و 598 روستای بالای 20 خانوار بوده که در حال حاضر از این تعداد، 39 شهر و 464 روستا از نعمت گاز برخوردارند.
وی گفت: تنها شهر باقی‌مانده در زمینه گازرسانی شهر بازفت است که امید است در 22 بهمن امسال در صورت نبود موانع، این شهر از نعمت گاز برخوردار شود.
وی با اشاره به وجود 307 هزار و 700 مشترک در سطح استان، افزود: تا پایان سال جاری تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان به 308 هزار مشترک خواهد رسید، همچنین 99.3 درصد از جمعیت شهری استان و 86.5 درصد از جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردارند.
حیدری ادامه داد: مصرف گاز طبیعی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش یافته که خوشبختانه صرفه‌جویی هفت درصدی در بخش خانگی نشان از توجه مردم به درست مصرف کردن است.
مدیرعامل شرکت گاز استان بیان کرد: تلاش‌ این شرکت گازرسانی به تمام نقاط استان است که خوشبختانه سخت‌ترین نقاط استان و در شرایط بسیار سخت گازرسانی شده است.
وی گفت: 75 روستای استان برای گازرسانی در دست اجرا و ۵۷ روستا در دست مطالعه است که از پیشرفت ۳۰ تا ۸۰ درصدی برخوردارند، همچنین به دلیل پراکندگی و صعب‌العبور بودن روستاهای استان، میزان سرانه هر خانوار روستایی برای گازرسانی شش میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
حیدری با اشاره به اینکه گازبها به دلیل درآمدزایی از مباحث مهم برای شرکت گاز محسوب می‌شود، تصریح کرد: گازبها دریافت نقدینگی را در بر دارد، توسعه گاز رسانی در هر نقطه‌ای به پرداخت بدهی‌های مشترکان ارتباط دارد، در غیر این صورت نقدینگی کاهش می‌یابد و گازرسانی به کندی پیش می‌رود.
وی تصریح کرد: مجموع بدهی مشترکان به شرکت گاز استان، حدود 30 میلیارد تومان در تمام حوزه‌ها بوده که میزان بدهی مشترکان در بخش‌های خانگی، صنعتی و تجاری به دلیل عدم پرداخت قبوض که منجر به قطعی گاز شده حدودا چهار میلیارد تومان است، عمده بدهی‌ها در حوزه صنایع‌، ادارات و خانگی است.
مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه دریافت مطالبات از مردم حق دولت است، بیان کرد: اگر مطالبات به موقع پرداخت نشود در فصل سرما با قطعی گاز مواجه خواهیم شد گرچه تلاش این شرکت این است که بدهی مشترکان را تقسیط و دیون را مدیریت کند تا مردم در فصل سرد سال، با قطعی گاز مواجه نشوند.
وی با اشاره به اینکه قیمت گازبها تاکنون افزایش نیافته است، گفت: هیچ‌گونه افزایش قیمت در خصوص گازبها وجود نداشته و تاکنون در این خصوص افزایش قیمتی اعلام نشده است، تنها بیمه مشتریان خانگی در حوزه شهری از 100 تومان به 200 تومان و در بخش روستایی از 50 تومان به 100 تومان در ماه رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار