تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت گفت: در طول 5 سال دولت تدبیر و امید، افزون بر 2 هزار و 9 طرح در این استان به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۶۴۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 26 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی به مناسبت هفته دولت افزود: برای اجرای این تعداد طرح در استان 35 هزار میلیارد ریال در بخش دولتی سرمایه گذاری و هزینه شده است.
وی تصریح کرد: در طول 5 سال گذشته 317 طرح با سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.
به گفته وی، طی این مدت بیش از 60 هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف سرمایه گذاری شده که این میزان تنها «پنج چهلم» خدمات نظام اسلامی در این استان است.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در هفته دولت بیش از 240 طرح عمرانی با افزون 2 هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که از سوی بخش خصوصی نیز 57 طرح با سرمایه گذاری 290 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
به گفته وی، در طول 55 سال رژیم پهلوی که قیمت نفت 33 دلار با تولید روزانه 6میلیون بشکه و با جمعیت 30 میلیون نفر بود، اقدامات شاخصی در این استان صورت نگرفت.
عباسی به خدمات دولت و نظام در طول 40 سال انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در این مدت در بخش های مختلف زیرساختی، کارهای بزرگی انجام شده است و با توجه به 8 سال دفاع مقدس، تحریم های اقتصادی دشمنان و توطئه دشمن بیش از 80 درصد از زیرساخت های چهارمحال و بختیاری احداث شده است.
به گفته وی، مردم این استان بیش از این لایق خدمت رسانی هستند، زیرا این استان یکی از مناطق مهم کشور است که در طول 40 سال در همه صحنه ها نقش آفرین بوده است.
وی اظهار داشت: افق توسعه چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی، گردشگری صنعت، معدن و تجارت دیده شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زمانی این استان 10 درصد منابع آبی کشور را تشکیل می داد و اکنون دچار خشکسالی شده است، گفت: این استان در بخش کشاورزی رتبه های برتر را در تولید برخی از محصولات دارد.
به گفته وی، اکنون 21 درصد از بادام کشور در چهارمحال و بختیاری تولید و سالانه 24 هزار تن بادام مرغوب در استان برداشت می شود که 15هزار تن آن بادام مامایی است.
وی تصریح کرد: 10 درصد از شیرخشک نوزادان کشور در این استان معادل 3 میلیون قوطی تولید می شود و این درحالی است که تنها از 30 درصد ظرفیت کارخانه است که می تواند به سه برابر افزایش یابد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه قارچ خوراکی 5 درصد از این محصول شامل 7 هزار تن در استان و 13 درصد ماهیان سردآبی در 42 مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری تولید می شود که رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را در اختیار دارد.
عباسی به وجود منطقه ویژه اقتصادی اشاره و تصریح کرد: منطقه اقتصادی در مرکز استان با 432 هکتار و 111 واحد کشاورزی، 44 واحد تولید در بخش سلولزی و 44 واحد صنایع تبدیلی آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
استان چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان، 42 شهر و 25 بخش و 50 مرکز دهستان و 727 روستا با 100هزار عشایر بختیاری است.
چهارمحال و بختیاری بیش از 900 هزار نفر جمعیت دارد.
دوم تا هشتم شهریورماه هفته دولت نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار