تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی، با تسلیت به خانواده گردشگر حادثه دیده اعلام کرد: این مساله به صورت ویژه بررسی و پیگیری می شود.
کد خبر: ۶۴۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 25 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری افزود: ابعاد مختلف این حادثه در یک کمیته تخصصی به صورت ویژه بررسی و پیگیری می شود و نتیجه اعلام خواهد شد.
به گفته وی، تغییرات آب و هوایی و افزایش دما نسبت به سالهای گذشته و خشکسالی یک دهه اخیر در منطقه، باعث سست شدن لایه های یخچال های دائمی در کوهرنگ شده است.
کاظمی اظهار داشت: هنوز برخی از زیرساخت های گردشگری در منطقه آماده نشده است، از جمله مساله تلفن همراه، که این مساله در سفر معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به منطقه نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.
ریزش غار یخی «چما» کوهرنگ در روز پنجشنبه اول شهریورماه ، موجب حادثه برای تعدادی از گردشگران شد که با تلاش نیروهای امدادی و محلی گردشگران نجات یافتند، اما در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد.
غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان در فاصله 25 کیلومتری چلگرد شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
این غار شبیه تنگه ای بزرگ و یک انبار پربرف است که برف های ان تا 50 متر نیز می رسد.
لایه های یخی این غار در فصول گرم و کم بارش دارای ضخامت کمی بوده و بسیار نازک و سست است و باید از عبور و داخل غار اجتناب کرد.
شهریور سال گذشته نیز بدلیل ریزش غار یخی چما 2 گردشگر اهل شیراز جان خود را از دست دادند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار