معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز و مسائل اقتصادی بر بازار فروش داخلی صنایع دستی تأثیر می‌گذارد، گفت: صنایع دستی به دلیل اینکه جزء مایحتاج اولیه مردم نیست در اولویت‌های ثانویه قرار دارد.
کد خبر: ۶۴۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 12 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد رئیسی با اشاره به اینکه رونق صنایع دستی گام مهمی در توسعه اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: تمامی مواد اولیه این صنعت در داخل کشور تولید می‌شود.
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هنرهایی مانند سرمه‌دوزی، گلیم و خاتم‌کاری رونق اقتصادی مناسبی در استان دارند، افزود: دوخت لباس محلی و صنایع دستی عشایری از دیگر حوزه‌های پر رونق صنایع دستی در منطقه است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 کارگاه خانگی خاتم‌کاری در روستای شیخ‌شبان به صورت فعال وجود دارد، اضافه کرد: این کارگاه‌ها با اشتغالزایی بالغ بر 100 نفر و تولید با کیفیت توانستند سهم بالایی در بازار فروش محصول خاتم در کشور داشته باشند.
رئیسی با بیان اینکه گلیم‌بافی یکی از شاخص‌های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری است که به ثبت ملی رسید، ادامه داد: در حال حاضر 500 نفر از مردم منطقه به بافت این صنایع دستی مشغول هستند.
 معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گلیم استان به بازارهای خارج از کشور راه یافته است، گفت: عمده صادرات این محصول به کشور آلمان است.
وی افزود: در زمینه تولید لباس محلی در سه شهرستان بروجن، لردگان و شهرکرد، 150 نفر مشغول به فعالیت در این حوزه هستند.
رئیسی اضافه کرد: رونق و توسعه فعالیت در حوزه صنایع دستی علاوه بر ایجاد درآمد، اشتغالزایی و حفظ میراث فرهنگی، حمایت از کالای ایرانی را در پی دارد.
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تحریم‌های کشورهای خارجی تأثیری بر تأمین مواد اولیه صنایع دستی ندارد، ادامه داد: اعمال تحریم‌ها رونق بازار صادرات صنایع دستی را قطعاً کاهش می‌دهد.
وی با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز و مسائل اقتصادی بر بازار فروش داخلی صنایع دستی تأثیر می‌گذارد، گفت: صنایع دستی به دلیل اینکه جزء مایحتاج اولیه مردم نیست در اولویت‌های ثانویه قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار