تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری از خرید تضمینی 11هزار و 500 تن محصول گندم از کشاورزان این استان خبر داد و گفت: کیفیت گندم خریداری شده از روستاییان نسبت به پارسال مرغوب و افت کمتری پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۴۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 12 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جانمحمد اللهیاری از کاهش 50 درصدی خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: تشدید پدیده خشکسالی در میزان تولید گندم موثر بوده است.
وی پیش بینی کرد: تا نیمه شهریورماه امسال افزون بر 25 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان روستایی خریداری شود.
اللهیاری، تعداد مراکز خرید محصول گندم مازاد بر مصرف استان را 22 مرکز عنوان و تصریح کرد: در این استان بهای هرکیلوگرم محصول گندم مرغوب 13هزار ریال قیمت گذاری شده است.
مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تجهیز مراکز خرید محصول گندم استان به وسایل روز از جمله ترازوی دیجیتال و رطوبت ‌سنج تصریح کرد: خرید محصولات تضمینی با کمترین خطا خریداری می شود.
وی از واریز وجه گندم خریداری شده توسط اتحادیه های تعاون روستایی در کمتر از 10 روز خبر داد و گفت: طلب حساب گندمکاران بصورت آنلاین و بدون وقفه در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
در سال زراعی جاری 59 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گندم اختصاص دارد که 23 هزار هکتار آن آبی و 36 هزار هکتار دیم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار