مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیطزیست چهارمحال و بختیاری گفت: طرح معیشت پایدار جوامع محلی حاشیه تالاب بین‌المللی چغاخور با مشارکت مردم و حضور اساتید دانشگاهی، فعالان محیط زیست و جمعی از خیران اجرا شد.
کد خبر: ۶۴۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 07 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به ‌نقل روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری؛ شهرام احمدی گفت: با توجه به اهمیت نقش جوامع محلی در حفظ تالاب‌ها و طرح مدیریت جامع زیست‌بومی که برای تالاب چغاخور تدوین شده بود، طی آموزش‌های مدونی، جوامع محلی و عشایر حاشیه این تالاب در شهرستان بروجن آموزش داده شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشارکت جوامع محلی در این حوزه بسیار گسترده بوده است، افزود: این طرح توانسته اعتماد جوامع محلی را به خود جلب کند و از همین رو مردم، در برنامه‌های مختلف این کارگاه شرکت کردند.
احمدی با اشاره به اینکه احیا، حفاظت و بهره‌برداری مناسب از تالاب بین‌المللی چغاخور در مقطع کنونی برای منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: هدف از برگزاری این آموزش‌ها، آشنایی جوامع محلی با کارکردها، اهمیت و نقش تالاب‌ها و معیشت پایدار است.
گفتنی است؛ تالاب بین‌المللی چغاخور نیز با مساحت دو هزار و 300 هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد ـ خوزستان و نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و 65 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال بختیاری قرار دارد.
پوشش گیاهی این تالاب شامل گونه‌های حاشیه‌ای، نم‌پسند، شناور و غوطه‌ور همچون بید، مرغ‌جگن، پتامژتون، پلی‌گونیوم، ساز و ... است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار