تابناک چهارمحال و بختیاری- سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 96-97 برای نخستین بار دانشگاه شهرکرد توانست دانشجوی خارجی جذب کند، گفت: در حال حاضر سه دانشجوی افغان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های ادبیات فارسی، ریاضی و حقوق مشغول به تحصیل هستند، شرایط و امکانات برای جذب دانشجوی خارجی از سایر کشورها در این دانشگاه وجود دارد.
کد خبر: ۶۴۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 06 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– سعید کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: دانشگاه شهرکرد دارای 333 عضو هیئت علمی، بیش از 300 کارمند و بالغ بر شش هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: در این دانشگاه 53 رشته گرایش کارشناسی، 82 رشته گرایش در کارشناسی ارشد، 48 رشته گرایش در دکتری تخصصی و یک رشته گرایش در دکتری حرفه‌ای وجود دارد.
کریمی گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای هشت دانشکده است که دانشگاه بروجن از پیشرفت 70 درصدی برخوردار است که مابقی آن همچنان بلاتکلیف مانده است، همچنین شش پژوهشکده در این دانشگاه در حال فعالیت هستند که در این پژوهشکده‌ها تلاش می‌شود تمامی اید‌ه‌ها به تولید محصول تبدیل شوند.
وی راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی و نوآوری در سال 95، راه‌اندازی مرکز تخصصی آپا در سال 96، قرار گرفتن دانشگاه شهرکرد برای نخستین بار در فهرست یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان در سال 2017، افزایش 1.5 برابری اعتبار پایان‌نامه‌های دانشجویی و برخورداری از اعتبار مالی، ارائه 72 مقاله تا پایان تیرماه در همایش‌های بین‌المللی، چاپ هشت جلد کتاب را از فعالیت‌های این دانشگاه برشمرد.
کریمی بیان کرد: برگزاری نخستین همایش ملی حفظ و احیای گونه کلوس، برگزاری همایش استانی آب، برگزاری همایش پدافند غیر عامل و برگزاری هفدهمین کنفرانس هیدورلیک ایران در شهریورماه در دانشگاه شهرکرد از همایش‌های برگزار شده در این دانشگاه بوده است.
وی از بهره‌برداری سامانه رصد به منظور وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی بهتر مدیران و حفظ ارتباط میان دانش‌آموختگان و دانشگاه از اهداف این سامانه است.
سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 96-97 برای نخستین بار دانشگاه شهرکرد توانست دانشجوی خارجی جذب کند، تصریح کرد: در حال حاضر سه دانشجوی افغان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های ادبیات فارسی، ریاضی و حقوق مشغول به تحصیل هستند، شرایط و امکانات برای جذب دانشجوی خارجی از سایر کشورها در این دانشگاه وجود دارد.
وی گفت: رایزنی‌هایی با معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفت که با توجه به زیر ساخت‌ها و پتانسیل‌های علمی در دانشگاه‌ها اجازه صدور تعدادی از رشته‌ها با توجه به شرایط استان داده شد که آن رشته‌ها به رشته‌های موجود دانشگاهی افزوده شوند.
کریمی ادامه داد: در رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی صندلی خالی بیشتر مشاهده می‌شود که برنامه‌ریزی‌ها برای کاربردی شدن رشته‌ها در حال انجام است.
وی تاکید کرد: در این دانشگاه با توجه به استانداردهایی که وجود دارد نسبت عضو هیئت علمی به دانشجو یک به 18 است که خوشبختانه از استاندارد خوبی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه دو خوابگاه دانشجویی به مساحت 10 هزار متر مربع در دانشگاه شهرکرد از سوی بنیاد 15 خرداد و خیر استانی در دست ساخت است، بیان کرد: ظرفیت این خوابگاه‌ها 600 نفر است که امید است تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری برسند، با بهره‌برداری از آن‌ها مشکلات دختران دانشجو تا حدودی برطرف خواهد شد ولی خوابگاه متاهلین و پسران مورد نیاز است و در این زمینه لازم است خیران کمک کنند.
کریمی ادامه داد: طی سه سال گذشته خیران به جز مشارکت در ساخت خوابگاه‌ها در تجهیز بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله ساخت و تکمیل فضاهای سالن 15 میلیارد تومان مشارکت داشته‌اند.
وی دو برابر شدن وام‌های اعطایی به دانشجویان این دانشگاه، راه‌اندازی بازارچه دانشجویی در سطح خوابگاه‌ها و دانشگاه با مشارکت بخش خصوصی در راستای افزایش رضایت‌مندی دانشجویان را از دیگر اقدامات این دانشگاه عنوان کرد.
سرپرست دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: مراکز شتابدهی، کارآفرینی و مراکز رشد به منظور ارتباط صنعت با دانشگاه ایجاد شده تا ایده‌ها به ثروت تبدیل شوند و ارتباط تنگاتنگی میان دانشجویان و صنعت برقرار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار