در کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد
تابناک چهارمحال وبختیاری- در کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آماری از طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری ارائه شده به بانک‌های عامل ارائه داد که به دلیل کم بودن پرداخت‌های صورت گرفته در این خصوص عصبانیت استاندار این استان را به‌دنبال داشت.
کد خبر: ۶۳۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 05 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- چهار بانک و سه دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری متولی پرداخت تسهیلات و معرفی طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری به بانک‌ها هستند.
در کارگروه تخصصی اشتغال که امروز برگزار شد برخی بانک‌ها ادعا داشتند که اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری طرح‌های اشتغال روستایی را به بانک معرفی نکرده است و دستگاه اجرایی از سوی دیگر مدعی بود که طرح‌هایی که به بانک معرفی شده تسهیلات دریافت نکرده یا عودت داده شده‌اند.
همین موضوع باعث عصبانیت استاندار چهارمحال و بختیاری از عملکرد اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک‌های عامل شد.
اقبال عباسی در ادامه کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت نامناسب استان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در کشور، گفت: اگر هم بانک‌های عامل استان و هم دستگاه‌های اجرایی متولی این موضوع کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و از آن دفاع می‌کنند؛ چرا استان در پرداخت این تسهیلات در رتبه‌های آخر قرار دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اعتباری که به چهار بانک عامل استان ابلاغ شده و تسهیلاتی که با توجه به این موضوع صورت گرفته است باعث شده تا رتبه سی‌ام را در کشور کسب کنیم، افزود: ظرف 10 روز آینده جلسه‌ای تشکیل شود تا تعداد طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری ارسالی به بانک، مبلغ آن‌ها، طرح‌های مصوب و مبلغ تسهیلات پرداخت شده به آن‌ها مشخص شود.
وی با تاکید بر اینکه این جلسه باید با حضور مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه تشکیل شود، ادامه داد: همچنین باید رتبه چهار بانک چهارمحال و بختیاری که تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری پرداخت می‌کنند نسبت به کشور مشخص شود.
در ادامه این کارگروه حفیظ‌الله فاضلی گفت: یک هزار 517 طرح در کمیته فنی مطرح شد که از این تعداد 785 طرح در دست بررسی بانک است، 336طرح در بانک مصوب، 169 طرح عقد قرارداد، 133 طرح توسط بانک پرداخت و 227 طرح نیز از سوی بان عودت داده شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: میزان و درصد ابلاغ و تخصیص تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به بانک‌های استان 305 میلیارد تومان و 103 درصد است.
فاضلی عنوان کرد: 13 میلیارد تومان طرح در حوزه اشتغال روستایی و عشایری از از سال گذشته در چهارمحال و بختیاری آماده شده که باید به بانک معرفی شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار