مدیر استانی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر استانی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: هدف اصلی دانشگاه فرهنگیان، جذب نخبگان به منظور کیفی‌سازی دانشجو و تربیت نیروی انسانی مفید برای جامعه است.
کد خبر: ۶۳۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 05 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- تیمور نظری‌فرد در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان اصلی‌ترین مرکز برای تامین نیروی انسانی به صورت تخصصی و با برنامه‌ریزی مشخص به منظور تربیت نیروی آموزش و پرورش است.
وی افزود: در حال حاضر 700 دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته در سه مجموعه پردیس‌ بحرالعلوم، پردیس شهید باهنر و مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخشهر مشغول به تحصیل هستند.
نظری‌فرد با اشاره به ظرفیت پذرش مراکز دانشجویی استان، بیان کرد: مراکز دانشجویی در استان ظرفیت یک‌هزار دانشجو را داشته که با توجه به سیاست‌های مرکز برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 98-97 ، با جذب 25 هزار دانشجو در مراکز دانشجویی کشور موافقت شده که سهم چهارمحال و بختیاری از این تعداد 263 نفر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اصلی‌ترین دستگاه در تربیت نیروی انسانی است، تصریح کرد: علاوه بر تربیت نیروی انسانی، از محورهای اصلی آموزش و پرورش، میل به توسعه پایدار است لذا ورودی نیروی انسانی در این دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که خروجی این دانشگاه معلمی است که وظیفه تربیت نسل آینده را بر عهده دارد.
نظری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها بوده که نتیجه آن را می‌توان به صورت ملموس در جامعه مشاهده کرد.
مدیر استانی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان را از برنامه‌های آتی این دانشگاه دانست و گفت: در سال‌های اخیر با سیاست‌گذاری مناسب، روند پذیرش به سمت کیفی‌سازی دانشجو دنبال شده است.
وی در ادامه بیان کرد: از شرایط پذیرش دانشجو در داشنگاه فرهنگیان، معدل بالای 15، بومی استان، تراز زیر رتبه شش هزار 500 و سن 22 سال تمام است و لازم به ذکر است کلیه دانشجویانی که وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، استخدام دولت خواهند شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: 335 نفر از افرادی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1397  شرکت کرده‌اند، در هفته آینده مصاحبه خواهند شد که از این تعداد 189 نفر جذب شده و پس از گذراندن دوره مهارت‌آموزی یک ساله به منظور نیروی انسانی وارد آموزش و پروش خواهند شد.
وی با اشاره به بحث بازنشستگی  نیروهای آموزش و پرورش، بیان کرد: در حال حاضر نیروهای شاغل در آمورش و پرورش 900 هزار نفر است که تا پایان سال تحصیلی 1404، نزدیک به دو سوم نیروهای انسانی شاغل در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد.
 رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: تعداد دانشجویان در این دانشگاه تا پایان سال 1404 به 17 میلیون نفر خواهد رسید و لازم است دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت‌سازی، تامین هیات علمی، کمبود فضای فیزیکی، تامین امکانت و منابع،  کمبود نیروی انسانی خود را جبران کند.
نظری از وجود 14 هیات علمی تمام وقت در دانشگاه فرهنگیان استان خبر داد و گفت: از 400 سهمیه‌ای که برای جذب هیآت علمی  کشور در نظر گرفته شده  و  با سهمیه‌ای که به استان داده می‌شود شاهد افزایش جذب اعضای هیات علمی خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار